Stuwing

Mn kleine meid heeft spruw waardoor ze niet goed kon drinken. Daarnaast 's nachts niet goed opgelet met welke borst aan de beurt was. Verder slaapt de kleine langer door 's nachts en mochten we haar van het cb gewoon laten slapen. En nu heb ik dus stuwing in één borst en het lukt niet om het te verminderen :-( De medicijnen voor spruw lijken aan te slaan en mn meisje drinkt dus wel steeds beter gelukkig. Maar ja, voor mij is het wel vervelend.

Iemand nog goede tips?

Ik heb er gisternacht last van gehad, nadat ik één avondje weg was geweest. Ik weet niet of het een goeie tip is, maar ik werd 's nachts wakker met flinke stuwing en heb toen zelf maar even het kraantje open gezet aangezien jake nog niet kwam (en was blij dat hij eindelijk weer langer dan 3 uur sliep, wilde dat graag zo houden) daarnaast flink gemasseerd met 2 vingers. Hij kwam één half uur later, daarna niet meer zo'n last gehad. Wel heel vervelend zeg, hoop dat het snel over was voor je!

Je borst masseren onder een warme douche. net zo lang tot de melk loopt en je de druk keijt bent of zelfs iets meer. er blijft nog genoeg over voor een voeding of ga als je hier niet zeker van bent na een voeding douchen.

Hoi advies van de VK naar mij was bij stuwing.
Warmte en massage toedienen voor het geven van BV en daarna koude toepassen.
Hierdoor gaan de vaten opstaan bij warme en dichter staan bij koude.
Ook even afbinden werkte bij mij goed. Heb ik 2 uur gedaan en daarna er weer af, want je productie gaat omlaag als je dit te lang doet. Ik heb het even strak gebonden met hydro doeken en toen nam de pijn snel af. Daarna de doeken ook weer verwijderd.

Verder je borsten leeg kolven na de voeding, je hebt meer voeding als wat wordt gedronken, door kolven raak je het kwijt

x yvonne

Maar daar moet je ook omdenken als je gaat kolven erbij. Want dan kun je ook weer meer voeding aan gaan maken. Je moet de druk er af halen..niet leeg maken.

Maar inderdaad onder een warme douche er uit masseren. Ik pak meestal mijn borst vast en kneed het er dan eigenlijk uit. Zorg er voor dat die harde plek er wel uit gaat want van een borstonsteking word je ook niet blij...

Liefs

Terug
Bovenaan