stuwing

hoi dames,

Het is alweer even geleden heb niet echt veel tijd aangezien onze jorn overdag erg onrustig is.. En in de nacht slaap ik haha... Hoe is het met jullie??

vannacht heeft jorn van 22.00 tot 7.30 uur doorgeslapen!! Jeej!
Gevolg: stuwing.. Pffff k heb links gekolft en rechts de druk eraf zodat jorn kon drinken.
Nu heb k een vraagje, k probeer een voorraadje te kolven, hoe doe k dit zonder last te krijgen van stuwing of over productie??
Tot nu toe kolfde ik in de ochtend na de voeding mijn borsten leeg. (jorn drinkt aan 1, die kolfde ik verder af en de andere borst kolfde ik ook)
mja ik kan me voorstellen dat me borsten gaan denken dat ze meer aan moeten maken, mja k wil ook weer geen last hebben vanstuwing...
Ik snap ook niks van dat kolven en die borsten haha..
Kan iemand mij helpen?k heb nu al een klein voorraadje, mja k wil wel dat me borsten soepel blijven.
Hopelijk heeft iemand er ervaring mee..

Liefs daisy

Hallo

Ik breek even in vanaf het april forum.
Ik ben ook een voorraadje gaan kolven en heb advies gevraagd bij een lactatiedeskundige. Zij gaf aan dat je het beste voor of na de ochtendvoeding kan kolven, omdat je dan de meeste melk hebt.
Als je het voor de voeding doet, dan 50 cc en als je het erna doet, gewoon leegkolven. Ik haal er dan vaak nog wel 130 cc uit.
Wat ik nog wel eens doe is tussen 2 voedingen in nog kolven. Ik heb zelf niet het idee dat dit de productie doet toenemen, als je niet meer dan 50 cc kolft.
En het is gewoon een beetje ermee spelen, want misschien krijg jij er wel stuwing van en dan moet je de volgende keer wat minder kolven.
Wat de lactatiedeskundige ook nog als tip gaf, is de laatste voeding met een flesje aanbieden en dan zelf goed leegkolven.
Bij mij werkt dat niet, omdat ik 's avonds minder kolf, dan mijn zoontje drinkt.

Gewoon een kwestie van uitproberen dus.

Groetjes!

Hoi hoi,
Het schijnt dat als je elke ochtend helemaal leegkolft dat de productie niet doet toenemen.. dat vertelde de lactatiekundige van de voorlichting over borstvoeding toen ik er naar vroeg. Op het consultatiebureau zeiden ze dit ook.
Klinkt mij niet logisch in de oren, maar ze zullen wel gelijk hebben. Verder heb ik veel ervaring met kolven, maar alleen omdat ik altijd last heb van overproductie/stuwing, wat ik ook probeer... alle tips en adviezen al opgevolgd maar het helpt niks... bah. Toch maar gaan afbouwen denk ik want dit is niet leuk voor mij en ook niet voor mijn dochtertje..
Succes!

Terug
Bovenaan