suacijzenbroodje

Hoi meiden,
Ik heb een gekke vraag...  Mag je als je zwanger bent saucijzenbroodjes eten?
Vanmiddag had ik er nl één maar het vlees zag er wel wat rozig - rood uit.....
Zullen dit  de kruiden geweest zijn of was het dan toch echt niet gaar?
Heb 'm voor de zekerheid maar niet opgegeten, terwijl ik het anders heerlijk vind!
Groetjes, Nicole

Eerlijk gezegd heb ik er nooit over nagedacht bij een saucijzenbroodje. Heb het al vaak gegeten, ook tijdens mijn vorige zwangerschap. Volgens mij is het vlees een beetje rood omdat het gekookt is en niet gebakken. En met die hoge temperatuur in de oven kan het denk ik geen kwaad hoor.

hoi nicole,
het vlees in een saucesijs is al voorgekookt,dus al gaar voordat ie de oven in gaat.ik eet ze veel de laatste tijd omdat ik weinig anders door mn keel krijg.
er is maar vrij weinig wat slecht is voor je kindje.dit is vitamine A,en rauwmelkse kaas,daar zou een bacterie in kunnen zitten maar zelfs dat is een kleine kans.verder kan je gewoon alles eten,als t maar fris is.maar dat is ook als je niet zwanger bent.dus..eet smakelijk voor een volgende keer
groetjes kari

Hi :)

Geen rare vraag hoor, ik denk dat je ze wel gewoon kunt eten..
Maar kijk wel uit waar je ze koopt, als je ze zelf afbakt of maakt is er niets aan de hand.

Maar ik zou zelf, bijv. geen broodje eten bij de Kiosk op het station... of welk ander loket op het station. Die dingen liggen uren onder een lamp, en de bacterien kunnen zo fijn hun gang gaan.

Nens

Terug
Bovenaan