sub-totaal ruptuur na bevalling...

Hallo iedereen,

ik had even een vraagje, ik heb een sub-totaal ruptuur gehad na mn bevalling, nu 3 weken geleden. De wond is te strak gehecht en daardoor open gaan staan. Nu drie weken na mn bevalling is hij nog niet helemaal dicht en de wondrand ik erg hard en pijnlijk, ik moet volgende week terug omdat ik het heel vervelend vind dat het zon pijn blijft doen. wie heeft hier ervaring mee en is het normaal dat dat zo langzaam geneest en wil ik gewoon te snel misschien?

Ook ben ik bang dat de seks op deze manier altijd moeilijk blijft, misschien omdat ik het me nu nog niet voor kan stellen. is er iemand die dit ook heeft gehad en blijft de wond of litteken gevoelig tijdens de seks?

ik hoop dat iemand me kan helpen en geruststellen

veel groetjes ongerust meisje

van buiten ziet het er opzich goed uit, alleen ik weet natuurlijk niet hoe het van binnen genezen is.
ben 9 weken geleden bevallen, en ik kan je geen antwoord geven op je sex vraag!
ik heb nog wel wat last van onder zeg maar, en durf nog niet goed het echte werk te doen!
wil het wel binnenkort uitproberen...word glijmiddel aanschaffen! hihihihi.

ik weet niet hoelang het duurd voor het geneest, maar als ik dan zo bekijk vind ik 10 weken na de bevalling werken erg snel.
ik heb een week extra, dus hoef pas over 2 weken.

)heb er niet de hele dag last van hoor, alleen na inspanning. dus bij een heel eind wandelen bv)

hoi,

Ik ben ook gehegt na de bevalling en in de kraamweek zijn de hechtingen geklapt. Mij is toen geadviseerd om in een sodabadje te gaan zitten. En dat heeft goed geholpen. Ik ben nu weer ongesteld en af en toe bloed de wond nog. Het is gelukkig al wel helemaal "genezen". Ik kan je voor de rest geen advies geven alleen dat je dit wel moet melden bij de verloskundige.
Het zal altijd wel gevoelig blijven..

Groetjes en SU6   Anouschka
                                                      mama van Nikki ( 6 weken )

Hoi
Bij mij was het best snel genezen, na 4 weken hadden wij weer sex.
In het begin was het zeer pijnlijk, maar we hebben het rustig aan gedaan.
Nu 13 weken verder is het in het begin een klein beetje pijnlijk en daarna is het weg.

Ik hoop dat de pijn wel weggaat op den duur.
Maar als je het gaat doen, ga dan niet denken van dit gaat echt veel pijn doen.
Want dan krimp je inelkaar en dan gaat het helemaal pijn doen.
Probeer te ontspannen al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Liefs Ilse en Danique

hoi

Ik heb ook een totaal-ruptuur gehad.
bij mij was de darm zelfs 5 cm gescheurd.
Ik heb er alleen weinig last van gehad.
de geanecoloog vond het wonderbaarlijk hoe het er na 6 weken uitzag.
alsof er nooit niks gebeurd was.

groetjes servie en dana

Hoi,

Ik had ook een subtotaal ruptuur. Ik had alleen de mazzel dat ik met een ruggeprik gehecht ben. Hierdoor is het erg netjes gehecht. Na 3 weken had ik eigenlijk alleen nog last van de hechtingen. Die waren weliswaar oplosbaar maar niet alle hechtingen waren opgelost. De huisarts heeft toen de laatste hechtingen eruit gehaald. Dit was voor mij echt een verlossing. Na 6 a 7 weken hebben we voor het eerst gevreeen. Ik vond het wel gevoelig in het begin maar daarna ging het goed. Nu dus bijna geen last meer (Maarten is nu 8 weken). Maar goed ik denk nog steeds dat het onder een ruggeprik gehecht worden wel heel erg geholpen heeft. Ik heb van het hechten niets gemerkt (terwijl ik gehecht werd heb ik mn moeder gebeld met de melding dat ze een kleinzoon had....)

groetjes Pauline

Hoi,
Ook ik had een sub-totaal ruptuur. Het was idd nogal gevoelig gedurende een lange tijd. Voelde erg stug en was ook gevoelig. Het zag er verder wel goed uit, dus daar lag het niet aan. Was gewoon het littekenweefsel. Bij mij hielp het om te smeren met calendula zalf/creme. Dit heeft een verzachtende werking op het littekenweefsel.
Daarnaast is het voor van alles en nog wat van toepassing: schaafwondjes, luieruitslag, schrale huid etc...
Sterkte!

Terug
Bovenaan