Subsidie voor oppas-oma

Hallo dames,

Volgende maand moet ik bevallen en mijn moeder wilt straks graag op de kleine passen.
Zij werkt nu 4 dagen per week. Maar is van plan straks 3 dagen te gaan werken, zodat ze 2 dagen kan oppassen.
Ik heb weleens gehoord van een subsidie voor grootouders die oppassen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan je dit ook krijgen als de oppas-oma nog een baan ernaast heeft?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.

Gr. Nini
 
dat wilde ik ook doen, maar moest de opa's en oma's wel aan 'eisen"gaan voldoen die ook van gastouders doen... das wel jammer... en mijn schoonmoeder pas nu juist heel veel op en rookt gewoon... en dan kan bij die eisen weer niet.. en je moet dan ook een soort diploma voor hebben.. dat is wat ik begreep...
 
Als je bij de home-pagina kijkt van deze site zie je info hierover. Het is dan wel even slim is wanneer je moeder even bij de belastingdienst en haar pensioenverzekeraar informeert naar de gevolgen. Zo zal ze waarschijnlijk in een andere belastingschaal vallen wanneer ze twee bronnen van inkomsten heeft en zal ze minder pensioenpremie opbouwen bij haar huidige werkgever.

Groetjes Judith
 
Het is idd waar dat je als je voor subsidie in aanraking wil komen je zeg maar gastouder word en idd dus een opleiding moet hebben( spw) Ik weet dit doordat ik zelf ook in dit vak zit,

Ga je je moeder/schoonmoeder er voor betalen? Zo ja dan kan je dus niet heel veel meer dan het uit je eigen zak betalen of je moeder/schoonmoeder moet dus haar diploma gaan halen. Het is een behoorlijk ingewikkeld proces en je moet het even goed nakijken.

Succes.

Gr tamjo
 
Hallo,

Mijn schoonmoeder past nu alweer zo'n 3 jaar op met die subsidie.
Ook zij werkt nog 20 uur per week.
3 jaar geleden kwam er een man langs van ViaViela(zo'n bureau)en rekende het allemaal voor ons uit.

Nu heb je idd diploma's nodig en je moet wel aan enkele voorwaarden voldoen,maar die zijn ook weer via hen te regelen.Het kost je moeder wel extra moeite,maar het levert wel wat op hoor!

Maar laat zo'n bureau het je gewoon even voorrekenen,dan weet je hoe het zit.

Veel succes
 
Wij hebben het ook bij Viaviela geregeld. Via hun site kun je berekenen wat het financieel oplevert. Ze komen bij je aan huis alles uitleggen. Het diploma behalen was goed te doen en mijn moeder vond het ook wel leuk.
Het is even een geregel om te starten, maar als het eenmaal loopt is het heel fijn dat je je moeder financieel kunt belonen. Zeker als ze, zoals jij zegt, zelf minder gaat werken om op de kleine te passen.
Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan