Succesvol zwanger na 3 miskramen?

Hoi dames,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum.
Deze week heb ik voor de 3e keer in een jaar tijd een miskraam gekregen.
In augustus 2012 heb ik een miskraam gehad bij 8,5 week, vervolgens in oktober op 5,5 week en deze keer op 10 weken.
Na de eerste 2 miskramen ben ik helemaal onderzocht, dus deze zwangerschap hebben we alle medische advies opgevolgd om ons wondertje de beste kans te geven.
De eerste echo met ong. 7 weken zagen we een mooi kloppend hartje en we kregen weer hoop... om 2,5 week later onze droom weer uit elkaar te zien spatten bij de tweede echo...
Deze keer heeft de zwangerschap echter nog een vervelend staartje gekregen, omdat de natuur besloot zijn werk niet te doen. De medicatie om een miskraam op te wekken veroorzaakte bij mij zwaar bloedverlies, waardoor ik alsnog een spoedcurettage moest ondergaan en nu ook bloedarmoede heb. Nu heb ik zowel fysiek als psychisch een flinke opdonder gekregen.

Heeft iemand ervaring met herhaalde miskramen en daarna een succesvolle zwangerschap?
Ik moet er momenteel, eerlijk gezegd, even niet aan denken weer zwanger te worden, maar ik hoop over een tijdje weer verder te durven gaan.
Zwanger worden is alleszins het probleem niet, ik was de laatste 2 keer gelijk zwanger. Dat maakt het ook juist zo frustrerend...

Liefs
Vlindertje

Hoi vlindertje,

2 miskramen, daarna een gezonde dochter.
3 miskramen in 7 maanden tijd. En nu weer zwanger tussen de 9 en 10 weken. Al 2x mooi kloppend hartje gezien maar wel weer bloedverlies. Dat had ik bij onze dochter ook. Waarschijnkijk nu ook weer vanwege de placenta.
Ben nooit gecurreteerd, mijn lichaam stootte hetvruchtje altijd gelijk goed af. Dat geluk had ik dan. Dacht ik altijd maar.
Na 5 miskramen dacht ik echt, hoever moet ik nog gaan, ik begon me echt rotter te voelen. Nu het wel gelukt is, ben ik zo blij en dit is ook echt ons laatste kindje. ( als t geboren wordt) ik wil niet meer die stress.
Ik wens je veel succes, geloof, hoop en liefde!!

Hai Vlindertje,

Wat moet dat heftig zijn geweest voor jullie. Zeker als je al een kloppend hartje hebt gezien kan ik me voorstellen dat het kindje en het idee ervan al zo voor jullie was gaan leven.

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Zelf heb ik twee miskramen achter de rug. In oktober 2012 hebben we de miskraam moeten opwekken met Misoprostol (heftig) en in juni 2013 kwam het gelukkig vanzelf los en was het ook nog heel vroeg in de zwangerschap. Wij hebben al wel een dochtertje van 21 maanden, dus het kan wel!

Begrijp ik goed dat er geen medische verklaring is voor de miskramen? Ik hoop echt dat je de moed uiteindelijk weer vindt en dat je het kindje dan voldraagt tot een sterk nieuw mensje.

Sterkte!

Ik heb ook eerst 3 miskramen gehad. ( waarvan 1 een tweeling was) een 1 keer gecurreteerd. Daarna volgende 2 goede zwangerschappen. Wel veel bloedverlies gehad bij beide in het begin. Miskramen waren bij 10, 9 en 7,5 week. Dus het kan zeker nog! Heel veel sterkte.

Ik heb in 2011 een BBZ gehad, waarbij ik één eileider ben verloren. Daarna ben ik in 2012 drie keer zwanger geweest in ongeveer 10 maanden tijd, die allen eindigden in een missed abortion (allemaal niet verder dan 6 weken). Voor alle drie de keren ben ik gecurreteerd.

Momenteel ben ik bijna 12 weken in verwachting van ons eerste kindje, die op de echo een prachtig hartslag laat zien.

Heb voor en tijdens deze zwangerschap psychische hulp gehad, omdat de echokamer voor mij traumatisch was. Dat heeft enorm geholpen en kan ik zeker aanraden.

Succes verder!

Ja zelf nu ook 2 miskramen gehad, de 1e keer gecurreteerd en de 2e keer moet nog komen, gisteren net weer slecht nieuws gehad....maar de 1e keer was gelijk raak, snel zwanger en een zoontje die is nu bijna 3 jaar, maar elke keer wel snel zwanger, maar ja het groeit niet door....erg frustrerend, vooral omdat je graag zwanger wil worden en onbewust ook veel baby's en zwangeren om je heen ziet..niet altijd leuk dan om te zien geeft bij mij een gevoel van verdriet en toch wat jalouzie denk ik, waarom zij wel en ik niet? dat gevoel...............sterkte en hopelijk gaat het een volgende keer wel goed.........

Terug
Bovenaan