succesvolle ICSI e/o IVF verhalen??

Hoi Meiden,
Ik zit nu in de wachtweken  tijdens onze 4de ICSI behandeling. Het is zo verschrikkelijk spannend. De vorige keer ging het na de 8ste dag al mis, ik zit nu op de 5de dag. Ik voel nog niets, gelukkig.............
Mijn vraag is zijn er nog succesvolle verhalen van IVF of ICSI. Ik heb het nodig om weer eens wat positieve verhalen te lezen.
Groetjes Wilma

Hoi,

Hoor hier eigenlijk helemaal niet thuis, maar twee vriendenstellen in onze directe omgeving zitten in de MMM. En omdat ik graag wilde weten wat er allemaal bij te pas komt (en hun er niet altijd mee lastig wil vallen), kijk ik hier nog wel eens. 1 Van de dames heeft hier nl ook een tijd gezworven.

Maar goed, ik kan je daardoor dus nu een goed verhaal laten horen.(zou anders nooit hebben durven reageren, ik zou jullie niet willen kwetsen. Is zo al moeilijk genoeg voor jullie.)  1 van de vriendenstellen weet nl sinds gisteren dat ze zwanger zijn van hun laatste ICSI-poging!
Deze laatste keer is alles heel goed gegaan. Alle vorige keren is ze heel ziek geweest van de punctie. (en   1 keer zelfs opname i.v.m. ernstige overstimulatie)  Maar deze keer heeft ze andere kalmerende medicatie gehad, en ging ook dat goed. Meerdere goede eitjes, meerdere bevruchtingen en uiteindelijk 2 teruggeplaatste eitjes. En gisteren dus een positieve test! Ben erg blij voor ze.
Het tweede stel heeft 3 pogingen ondergaan, helaas zonder zwanger te zijn geraakt. Ze hopen nu op goed resultaat van een vierde poging. Maar ze nemen eerst even rust.

Ik gun het jullie allemaal ook zo! Dus allemaal veel succes!
Groetjes, Kat

Hoi Wilma,

Ik weet niet of je mij nog ken maar volgens mij was jij er ook al toen ik hier ook rond "hing".

Ik ben zwanger geworden na de 1ste IVF  en we hebben 6 mnd geleden een prachtige dochter gekregen, Tessa.

Voor deze IVF hebben we 4x IUI gedaan waarvan ik van de 1ste IUI zwanger ben geworden maar helaas was dit uitgelopen op een miskraam met 6 wkn.
IUI had bij ons geen zin meer (manlief zat vaak onder de 1 miljoen na bewerking) vandaar dat we toen met IVF gestart zijn en uiteindelijk met een prachtig resultaat.
Bij ons was dus de reden een slechte zaadkwaliteit.

Ik had 10 follikels waar 8 eitjes in gevonden zijn. Mijn man had die dag toevallig een goede dag (4 miljoen na bewerking) en er waren 6 eitjes bevrucht.
Dag 3 werden we gebeld dat er 6 embryo's waren ontstaan en de mooiste, 8-cellig, is toen terug geplaatst.
En dat 8-cellige embryootje ligt nu lekker te spellen in de box.

Ik ga heel hard voor je duimen dat jullie nu eindelijk eens een positieve test in jullie handen mogen houden en over 8 mnd een mooi prachtig kind.

Marielle en Tessa (18-10-07)

Terug
Bovenaan