sudocreme, bepanthen, kruitvat?

Hoi Ladies.

wat zijn jullie ervaringen over het gebruik van de zalfjes? De kraam die er van de week was met de intake had het erover dat sudocreme het beste is, maar gelijk zei ze dat de kraamhulp altijd bepanthen bij zich heeft. ik van de week naar het kruitvat en dan blijken ze ook een eigen merk zinkzalf te hebben.
Soms weet ik echt niet meer wat ik moet kopen en ik wil het natuurlijk allemaal zo goed mogelijk doen straks. Wat gebruiken jullie?

Groetjes Minke (35+3)

Ik gebruik standaard bij elke verschoning Vaseline op babybillen, dat vind ik preventief het beste werken. Maar als er luieruitslag is....SUDOCREME....1 of 2x smeren en het is over...Meestal wordt je doodgegooid met van die proefmonstertjes...die gebruik ik nog voor mijn zoontje en dochtertje...

Voor de billen van Joris gebruik ik sudocreme. Helpt prima, smeer alleen bij uitslag en is altijd heel snel weg.
Als je borstvoeding gaat geven is het handig om ook bepanthen in huis te hebben voor je tepels, ik gebruikte het preventief tegen kloven en bij kloven helen ze snel door bepanthen.

Eigen merk ken ik niet, maar merk dat er veel verschil zit tussen soorten zalf en hou het daarom bij wat we 'gewend' zijn!

hai hai,

ikzelf heb bij de oudste altijd bepanthen gebruikt voor mezelf en de kleine!!
werkt super tenminste das mijn ervaring.
inmiddels is mijn oudste bijna 5 maar ik heb het nog steeds  standaard in huis voor uitslag en  kloven aan je handen werkt het namelijk ook super!
het is ook waar jezelf het lekkerste bij voelt en hoe je kindje erop reageert laat wel zijn niet ieder kindje is hetzelfde!!!

en met deze twee zalfjes  is het geen kwestie van wat is het beste zijn allebei goed  en doen hun werk!!

liefs mamsy

Er is geen goed of fout, hoor. Het is gewoon een kwestie van uitproberen om te zien wat je zelf het prettigst vind en wat bij jouw kindje goed werkt. Sudocreme heb ik amper gebruikt bij Thom, maar bepanthen wel veel en dat werkte erg goed en zit ook in handige tubes. Verder gebruikte ik vooral gewone zinkzalf, wat ook prima werkt om uitslag te voorkomen.
Bij het kopen van smeersels en luierdoekjes let ik er wel op dat het niet te sterk geparfumeerd is, daar kunnen die kleine billetjes vaak niet tegen.
Groetjes Laura

SUDOCREME!!!!!!!!

Zonder twijfel de allerfijnste, marit smeer ik er echt niet elke dag mee, heel soms als ze een klein beetje rood wordt, dan smeer ik een keer en dan is het gelijk over. Toen ze nog kleiner was, toen smeerde ik elke dag wel een keer, Ik ben een echte sudo-mama!!

Monique mama van Marit (2,5 jaar) en 33 wk zwanger!

Ik heb begrepen dat Bepanthen ideaal is voor tepelkloven en dat Sudocreme ideaal is voor rode billetjes. Maar tis denk ik n kwestie van uitproberen?
Ergens proefje aanvragen? Krijg ze meestal via het ziekenhuis, en in de Blije Doos zat ook Sudocreme.

Groetjes!

Terug
Bovenaan