suiker door flesvoeding bij obstipatie???

Hoi,
Ik las in het boek van Spock dat je een  theelepeltje kristalsuiker door de flesvoeding kan doen als je baby niet goed kan poepen. Ook evt. suiker oplossen in verwarmd water kan helpen. (suikerwater)
Mijn gevoel zegt dat dat niet goed kan zijn.
Ik moet pas over een paar weken naar CB dus ik vraag het nu vast hier.
Wie heeft dit ook wel eens gehoord of doet dit?
Groetjes Esther
 
Hoi,

Ik heb hier nooit van gehoord. Persoonlijk zou ik het ook niet zo snel doen. Misschien zijn er nog andere mogelijkheden?
Als je baby last heeft van obstipatie, dan zou ik altijd even overleggen met CB of huisarts om te informeren naar middeltjes die verlichtend kunnen werken.

Groetjes,
Marieke
 
Hi Esther,
probeer eens ABC Dophilus of Orthiflor junior. Te koop bij natuurvoedingswinkels. Dit zijn melkzuurbacterien voor een gezonde darmflora, speciaal voor kids. Ik vind het wondermiddelen.

Groetjes,
Tineke
 
Hoi Esther,

Ik heb er nog nooit van gehoord en zelf zal ik niet zo gauw suikerwater toevoegen.
Misschien helpt extra water in de flesvoeding?

Groetjes Sanne
 
Hoi,

Ik zou zeker geen suiker geven. Ten eerste omdat ze dat niet nodig hebben, ten tweede omdat het een groot gevaar voor overgewicht kan zijn, ten derde omdat suiker in een flesje zorgt voor het aantasten van de tanden zelfs als die nog niet door zijn.

Er zijn genoeg andere dingen die je kan doen om het poepen wat soepeler te laten gaan. Ik zag bij de drogist van vsm iets nieuws dat de ontlasting soepel houd.

Groeten joyce
 
Hallo,

Onze zoon heeft ook erg veel problemen gehad met zijn ontlasting, mij werd toen geadviseerd om een theelepeltje vers geperst sinaasappelsap per voeding toe te voegen dit werkt ook laxerend. Misschien het proberen waard. Succes!!
 
Terug
Bovenaan