suiker in de urine

hallo allemaal,wie heeft dit ook,suiker in de urine?
Ben vandaag bij de verloskundige geweest en ze vond wzt suiker,geen grote hoeveelheid dus ik moest me nog nergens druk over maken.Nu zit ik thuis en zit er eigenlijk best wel over te piekeren,hoe ontstaat die suiker en heeft het een oorzaak of wat kan ik er aan doen?Wat zijn de symptonen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groetjes

Ook bij mij werd anderhalve week geleden suiker gevonden in de urine. In combinatie met de hoeveelheden water die ik naar binnen werk werd besloten door de gynaecoloog om een lunchtest te doen. Dat wil zeggen nuchter bloedprikken en daarna anderhalf uur na de lunch nog een keer. Er was niets mis met de suikerwaarden. Ik had ook niet verwacht dat er iets mis zou zijn. Zolang het om een beetje suiker gaat is het niets om je druk over te maken. Maar als je je zorgen maakt vraag je toch ook om een suikertest. Is zo gebeurd en je hebt zekerheid.

Wat zijn de symptomen van zwangerschapssuiker, veel gewichtstoename in korte periode, veel dorst hebben. Verder wete ik het eigenlijk niet.

Maar goed als de verloskundige aangeeft dat je bij de hoeveelheid suiker die gevonden is geen zorgen hoeft te maken, dan moet je dat ook niet doen.

Miep

Hoi,

Of ik suiker in mijn urine had, weet ik niet.
Ik werd daags na mijn eerste controle wel door mijn gyn. opgebeld dat mijn suikergehalte in mijn bloed veel te hoog was.
Had ik beide vorige zwangerschappen nog zwangerschapsdiabetes, nu ben ik dus diabeet geworden (waarschijnlijk al sinds vorige zwangerschap, 3 jaar geleden!)  die zwanger is.
Ik moet 4x daags spuiten en 4 tot 7 x daags mijn bloedsuiker prikken.
Het ergste vindt ik dus wel dat ik niet weet of mijn kindje hier schade van heeft opgelopen. (Eerst 12 weken moet de bloedsuiker zo laag mogelijk zijn, was bij mij de eerste 8 weken juist te hoog).
Ik had helemaal geen verschinselen van diabetes.
Ik hoop voor jou dat het allemaal met een sisser afloopt...........

Groetjes en succes, Judith

Terug
Bovenaan