suiker of zoetstof?

Hoi allemaal

Ik heb even een vraagje:
Als ik mijn zoontje fruit geef (bijv geperste sinaasappel) en het is een beetje zuur wil hij het niet eten, zodra ik er een beetje suiker in doe lust hij het wel.
Ik ben er eigenlijk geen voorstander van om veel suiker te gebruiken, maar ik heb liever dat hij wel fruit eet met een beetje suiker, dan geen fruit.
Zelf gebruik ik altijd zoetstof, maar ik weet niet of je dit aan baby's mag geven.
Op het cb zeggen ze dat ik het helemaal niet aan moet wennen en gaven verder geen antwoord op mijn vraag.
Weten jullie of baby's ook zoetstof mogen of dat gewone suiker dan toch iets beter is?
Alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes Marisca
 
Hoi Hoi,

Ik weet inderdaad niet of baby's ook al zoetstof mogen hebben.
Maar ik heb wel iets anders mijn schoonzusje doet er een theelepeltje dikspa bij door om eten iets zoeter te maken. Misschien kun je dit een keer proberen.

Groetjes Saskia
 
Hoi,
zoetstof is niet goed voor je kindje. Het werkt laxerend en is officieel pas te gebruiken voor kindjes vanaf 3 jaar. Kijk maar eens op de roosviceeflessen van roosvicee suikervrij, daar staat het op vermeld. Een beetje zurig vinden de kindjes vaak niet erg en je kunt het bijvoorbeeld wat zoeter maken door er een banaan in te vermengen of een liga. Succes.
 
Terug
Bovenaan