Suiker te hoog

<p>Hallo allemaal,</p><p>Iemand ervaring met een te hoog suiker gehalte? </p><p>Ik heb vandaag me bloeduitlsg gehad en me suiker was 8.4 nu was ik niet nuchter en heb 10 min voor het prikken lekker zitten ontbijten.</p><p>Morgen weer opnieuw nuchter prikken. </p><p> </p>

Mijn suiker was goed en heb ook ontbeten voor het prikken. Daar in tegen wel wat gegeten zonder veel suiker. Gewoon een broodje met vleeswaren en geen jam, hagelslag of yoghurt met fruit. 
Ik mocht overigens ook prikken van de VK na mijn ontbijt in verband met flauwvallen

Ik heb lekker zitten ontbijten met brood hagelslag en nog een banaan erna, dus hoop dat die daarom te hoog was.

Ik had in mijn zwangerschap ook een keer ontbeten met banaan, ontbijtkoek en een beschuitje. Mijn bloedsuiker was toen maar 5,4. Echt nuchter was mijn bloedsuiker 3,8. Volgende keer niks eten, dan pas kun je met zekerheid zeggen of je bloedsuiker te hoog is of niet. En waarschijnlijk moet je dan ook de OGTT test krijgen ?

Het beste is denk ik om pas 1.5 uur na het eten te testen. Zo vlak erna kan het vaker wat hoog zijn. Vooral als je snelle suikers hebt gegeten.. hagelslag en banaan dus ?

Door snelle suikers zoals hagelslag stijgt je bloedsuiker heel snel en daalt hij ook weer erg vlot. Door koolhydraten (langzame suikers) zoals brood/aardappelen/pasta is je suiker het hoogst een uur na de maaltijd. Ik moest tijdens mn zwangerschap altijd een uur na het eten prikken om te kijken hoe ik zat. Ondanks de zwangerschapsdiabetes zat ik nuchter wel altijd rond de 4.0

Hey ladies, ik ben van BE, mijn suiker was 105 terwijl het onder de 100 moest zitten en ik had niet ontbeten. Alarmpunt is 126 wat ik gelukkig niet had. Sindsdien (een week ondertussen) geen enkele koek gegeten of frisdrank gedronken. Ik at wel wat koekjes voor ik wist dat ik zwanger was en mijn bloedtest had gedaan. Ik denk dat mijn suiker nu beter is.

Nouwja, voor niet nuchter is dat niet te hoog. Pas boven de 9 is het te hoog niet nuchter. Dus ik zou me nog niet te druk maken. Eerst echt nuchter laten testen. 

Terug
Bovenaan