suiker

Kreeg vandaag te horen dat mijn suikerwaarden te hoog zijn.
Maak me nog niet echt zorgen, maar weet
iemand wat voor een (blijvende) gevolgen dit kan hebben voor mij en voor mijn baby?
 
hoi alexandra

ik ben nu 25 weken en mn glucosegehalte was ook te hoog.
heb afgelope woensdag een groeiecho in het zieknhuis gehad hiervoor.
daar werden het hartje en de niertjes enzo gemeten.
alles was goed, ik ben alleen vrij dik al voor 25 weken en mn bsrmoeder lag gemiddeld nu op 30 weken.
maar was geen probleem
mn 1e zwangerschap hebben ze niet gecontroleert of ik suiker had en mn zoontje woog toen bij de geboorte 4200 gram, ikzelf ben mer klein en smal en zwangerschapssuiker komt meestal voor bij de wat flinkere vrouwen daarom hadde ze mij niet getest bij mn 1e zwngerschap.
nu hebbe ze dat wel gedaan en was inderdaad weer wat aan dehoge kant.
nu moet ik volgende week naar de dieetiste, ik stel me er weinig bij voor hoor.
een nadeel, tja iemand met zwangerschapssuiker heeft grote kans op een flinke baby.
de mijne is dan ook toendertijd met keizersnede geboren.
nu met de 2e wilde ze dan toch proberen voor een gewone bevalling, en daar hoop ik dan ook echt op.

hoop dat je hier iets aan hebt

liefs chantalle
 
Hoi Chantalle

Fijn dat je iets hebt laten weten.
Ik ga maandag morgen direct naar de vk om meer info te krijgen omtrent een dieet/groei-echo etc. Dus het belangrijkste probleem is dus extreme groei vd baby? Is bij jou je glucosegehalte bepaald adhv een glucosedrankje of adhv een "normaal" ontbijt?

Nogmaals bedankt, Alex
 
Hoi Chantalle,
Ik werk als dietist in het ziekenhuis en wij behandelen met grote regelmaat vrouwen met zwangerschapsdiabetes. Het is gene streng dieet, maar een dagvoeding afgestemd op jouw persoonlijke situatie met een regelmatige verdeling van koolhydraten.
Zorg dat je in het ziekenhuis terecht kunt bij een dietist. Zij zal je verder adviseren en begeleiden. Je kunt anders inderdaad een te grote baby krijgen en dit kan de bevalling bemoeilijken.
Groet, Jetty
 
Hai Alexandra,

Ik had tijdens mijn zwangerschap op het laatst ook zwangerschapssuiker. Ik moest toen ook naar de dieetiste. Je moet dan zorgen dat je niet te veel suikers binnen krijgt. Je baby kan idd flinker worden mijn dochter Julia was 3830 gr. Mijn dochter is gelijk na de geboorte in de gaten gehouden. Ze hebben om de paar uur bloed geprikt dmv een prikje in de hiel. Een uur na de geboorte was dit goed, maar een paar uur na de geboorte daalde de glucosewaarden in haar bloed naar 1,6 (alles wat lager is dan 2,7 wordt opgenomen) en werd ze opgenomen. Ze heeft 2 dagen aan het infuus gelegen, de 3e dag keken ze of ze op eigen krachten alles aan kon en de 4e dag mochten we samen naar huis. Er zijn geen blijvende complicaties en het gaat heel erg goed met haar.
Mocht je een thuisbevalling krijgen, houd dit dan goed in de gaten, want te weinig glucose is niet goed voor je baby. Zorg dat ze het regelmatig controleren!!!
Heel veel sterkte de komende tijd en geniet van je kindje. Alle cliches zijn echt waar en ze groeien echt super snel.

Liefs,

Mariska
 
Bij mij is er ook suiker geconstareerd. Ik moet morgen een behandelplan gaan opstellen.
Jammer dat ik weinig kan vinden over zw.suiker. Denk ook dat dit komt omdat maar 3% hiermee te maken krijgt. Maar leuk is anders.
 
Terug
Bovenaan