suiker

hoi moeders,

ik ben benieuwd hoe jullie denken over het geven van suiker aan jullie kindje. ik bedoel dus verwerkt in allerlei producten, zoals koek, danoontje start etc.
ik begin er zelf nog niet aan en mijn dochter is 7 mnd. ik denk dat ze misschien ook suikers nodig heeft voor energie. tot mijn verbazing zag ik van de week in de snackbar een kindje aan een frikandel zitten, ze was 11 mnd oud. ben ik ouderwets ofzo?
dat kan toch niet goed zijn?
graag jullie mening
 
Nee hoor, ouderwets zou ik het niet noemen. Tis maar net wat jezelf goed vindt voor je kind. Ik heb jaren op kdv's gewerkt en ik riep altijd absoluut geen suiker voor mijn kind, dit wel en dat weer niet etc. maar in de praktijk komt het erop neer dat ik op het werk nog steeds zo dacht, want dan gaat het om andermans kinderen, maar thuis laat ik Mika lekker proeven van dingetjes ook al zit daar suiker in. Ik zet hem niet aan een frikandel in de Febo, maar we zijn laatst wel naar de burger king geweest. Daar eet hij ook kleine hapjes mee van onze patatjes of iets dergelijks, maar niet als maaltijd, want dat is gewoon een eigen gemaakt groenteprakkie. Gewoon een paar hapjes om te proeven.
Thuis hebben we geen snoep oid en de dingen die ik zalig vond die mag ik nu niet meer (ivm koemelkallergie van Mika en aangezien ik nog bv geef sta ik ook op dieet)en hebben we ook niet meer in huis. Zelden liggen er dikmakende koekjes in de koektrommel, dus ik ben niet bang dat Mika later een dikkertje wordt van het snoepen. Daar let ik wel op.
Dus in het werk was en ben ik altijd strikt daarin geweest en met mijn eigen zoontje wat makkelijker maar niet overdreven.
Groetejs, Ingrid mama van Mika (bijna 10 maanden)
 
Hmmm suiker moeilijk onderwerp. Ik laat Mara veel proeven van wat ik eet. Fruit, groente en soms wat vlees, en wat brood. Maar ben nog niet met suiker begonnen. Als ik een suiker koekje eet dan eet zij een rijstwafeltje.
Verder komt het denk ik hier nog niet ehct aan de orde.

Maar wil het wel proberen te vermijden geef diksap ipv roosvicee en thee zonder suiker.

Heb van dichtbij meegemaak wat suiker kan doen met een kinder gebitje dit meisje was 3 jaar en al haar tandjes en kiezen behalve 2 hoektanden zijn getrokken. Ipv kiezen had ze twee grote zilverkleurige kronen.

En toen heb ik me voorgenomen dat ik toch voorzichtiger zou doen niet met een zuigfles naar bed en ook geen yogi of chocomelk er in. En niet constant kleine beetjes laten drinken.

Dus denk dat ik wel voorzichtig ben met suiker.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Maar wat bedoel je dan met niet telkens kleine beetjes leten drinken? Ok, ik snap dat je bedoelt niet over de hele dag en geen fles mee naar bed, maar mijn dochter krijgt om een uur of 3 een sapje van ong. 150 cc en die krijgt z echt niet in een keer op hoor! Tot ong half vijf/vijf uur drinkt ze af en toe wat slokjes, tot hij leeg is. Zou dit dan ook niet goed zijn?
(Daarentegen krijgt zij ook alleen diksap of water dus moet dat weinig problemen opleveren...)

Tot horens! Marieke
 
Sommige kinderen zie je de hele dag met bv een tuitbeker of fles lopen dan drinken ze iedere keer wat slokjes.
Dus iedere keer krijgen de tandjes een opdonder met suiker (als dat er in zit)

Je kan beter tussen door wat geven de beker weghalen en later weer geven.

Wat ik hier doe is wat sap geven tussen de voeding door. Ze drinkt om de vier uur ongeveer. Daar tussendoor krijgt ze een beetje sap bv bij haar fruit ze drinkt dan zelf zodra ze gaat meuten en spelen met haar drinken haal ik het weg.
Zo voorkom ik dat ze iedere keer een beetje drinkt.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan