suiker

Wie heeft er ervaring met hoge suikerwaardes.

Ik werd vanmorgen gebeld door de vk dat mijn suiker 8.3 was.   IS dat heel hoog?
Morgen word ik direct 2x geprikt om nuchter en niet-nuchter te meten.   Wat kan ik nu verder verwachten en wat kan ik er zelf aan doen?

Ik ben nu 11 weken en 3 dagen

Hee Kaartje,

Ik heb niet veel ervaring met hoge suikerwaardes maar bij mijn zwangerschap van mijn zoontje had ik aan het einde van de zwangerschap wel een twijfelachtige zwangerschapssuiker en toen zat mijn suiker nuchter en niet nuchter rond de 7.
Ik weet dus niet of 8,3 in dit stadium erg hoog is.....

In mijn situatie waren ze erg bang voor een groot kind en hebben ze de bevalling opgewekt bij exact 40 weken zodat de bevalling draaglijk zou blijven voor mij.
Nou; mijn zoon was 53 centimeter en 3890 gram dus dat was heel netjes.

Bij deze zwangerschap gaan ze me extra in de gaten houden.
Bij 20, 30 en 36(?) weken krijg ik van die dagcurves om mijn suikerwaardes  te bewaken.

Wat gaan ze nu bij jou doen dan?

Groetjes Marieke
10 weken, 5 dagen.

Oh, ik moet beter lezen.
Ze gaan je dus prikken.....

Wat je kan verwachten weet ik niet.
Ik heb toen ook gevraagd wat ik er zelf aan kon doen; volgens mij was dit niet zo heel erg veel en kreeg ik de tip om vooral op mijn voeding te letten. Maar iets in mij zegt dat dit ook niet veel uitmaakte.

Is het zo dat je nu ook meer behoefte hebt aan zoetigheid en dat daarom je suikerspiegel stijgt?

Hoi Hoi,

Ik lees al een tijdje mee, maar reageer maar zelden.

Maar ik wilde je wel laten weten dat de Bloedsuikerspiegel  normaal tussen de 4 en de 8 zit, dus 8,3 is maar een beetje erboven en dit kan verschillende oorzaken hebben (net gegeten, gedronken  of uitgerust noem maar op).
Dus  je hoeft je echt nog  geen zorgen te maken.

groetjes mecheliene

Ook een oktober mama to be

Ik hoor eigenlijk helemaal niet op dit forum, kom van de maart-mamaclub, maar zag heel toevallig dit staan.