suikers in bambix papjes

Ik ben sinds vorige week begonnen met de ontbijtgranen vanaf 6 maanden van bambix.
En 's avonds geven we een avondpapje biscuits van bambix. Op de verpakking staat dat er suikers in zitten. Nu kan je de suikers niet helemaal voorkomen, maar krijgt ze nu niet veel te veel suikers binnen. Bij Nutricia zeggen ze van niet, maar ja het is hun eigen product.
Weet iemand hier meer over?
 
Als het onverstandig zou zijn voor baby's dan zou het er denk ik niet in mogen zitten.... je kunt er rustig op vertrouwen dat het goed is. babyvieding voldoet aan strenge eisen!
Maar waarom geef je pap 's morgens en 's avonds? want officieel mag je maar 1 fles vervangen door pap. Wij merkten dat Loïs door pap te geven 's morgens minder fruit at om 11.00 uur, dus wij zijn er weer mee gestopt. Nu krijgt ze 3 flessen melk en groente en fruit, en diksap als ze dorst heeft.
 
hallo

volgens mij moet dat geen kwaad kunnen hoor,
mijn zoontje is nu 1 en hij krijgt nu 2 flessen ik geef nog gewoon opvolgmelk en 3 schepjes bambix erdoor en dan 1 fles s'ochtends en 1 s'avonds
als je twijfelt bel je even het cb.
 
Ze krijgt in overleg met het cb 2 papflessen. Ze drinkt overdag weinig en is wat aan de lichte kant. En door de pap blijft ze nu goed op gewicht, dus vandaar.
We willen alleen niet dat ze te snel aan suikers gaat wennen, vandaar mijn vraag.
 
Bambix heeft dat niet zo lang geleden verandert. Er zijn ook andere merken pap te koop waar geen suikers aan toegevoegd zijn.
 
Hallo Miertje...

Ik geef ook bambix pap alleen dan buikjes pap.
Het is logisch dat er wat suiker in zit, maar vaak zijn dit natuurlijke fruit suikers.
Het is helemaal niet erg dat je kind wat suiker binnen krijgt.
Zonder suiker zijn die papjes toetjes hapjes enz echt niet te eten!
Je hebt gewoon je suikers nodig...
Ik snap echt niet waarom mensen ( ik heb het niet over jou maar over het algemeen) zo hysterisch doen tegenwoordig over suiker..
Ik kreeg van mijn moeder als baby gewoon liga met sinasappelsap en een flinke dot suiker.
Ik ben echt niet iemand met overgewicht...
We doen allemaal zo overdreven met het eten van die kleine.
Als je gewoon speciale producten haald voor babys dan is er niets aan de hand!
Gewoon lekker geven en je niet druk maken.
Het is allemaal afgewogen enz!
En ook aan de papjes waar geen toegevoegde suikers in zitten, zit suiker..
Maar goed om een lang verhaal dus kort te maken, het is echt niet slecht!
Groetjes Ilse
 
Vroeger zat er helemaal geen suiker in de bambix. En het hoort er ook helemaal niet in, vruchtensuiker of bietensuiker, maakt niets uit, pap is gewoon van granen gemaakt, tarwe, haver, gerst, rijst. En dat zijn wel koolhydraten, maar geen natuurlijke suikers.
Proef het maar eens, die nieuwe Bambix smaakt gewoon erg zoet.
Maar je kunt ook nog gewoon pappen krijgen die puur en alleen granen zijn hoor! Kijk anders gewoon eens bij een natuurwinkel.
 
Terug
Bovenaan