Suikerspiegel help

Lieve dames,

Ik ben 7 weken zwanger en al bijna 2 weken moet ik gewoon om de uur wat eten anders wordt ik duizelig, misselijk en ga ik zweten kortom echt heel naar. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet eten. Mijn bloeddruk is ook te laag, ik voel dat mijn handen koud worden en dan begint alles en dan moet ik echt iets eten. Is dit normaal? Ik maak me zo erg zorgen. En maagpijn wordt dan ook erger. Wie heeft hier ook ervaring mee?
 
Welkom bij de eerste fase van je zwangerschap! Heel herkenbaar en normaal wat je beschrijft. Vooral veel kleine beetjes blijven eten. Ik ben nu ook 7 weken en eet mee suf aan lu mini crackers. Dit is ook het eerste wat ik eet voordat ik überhaupt mijn bed uit kom. Gelukkig gaat deze fase weer voorbij, dus nog even volhouden 
 
Dit is mijn derde zwangerschap en had dit bij de andere twee nooit. Het is zo raar, lijkt net alsof ik niet zonder voeding kan. Gaat dit echt weg? Dus jij eet dan ook alleen maar? En als je het niet doet krijg je dan ook de verschijnselen wat ik opnoemde? Het is echt zo eng, wilde morgen de huisarts bellen.
 
Ik heb hypoglycemie. Ik drink tussendoor ook casis en ice tea om mijn suikerspiegel bij te houden. Vooral in de ochtend voel ik mij flauw omdat ik niet veel kan eten.
Bij zorgen zou ik zeggen, bel gewoon de huisarts of verloskundihe om samen te bespreken hoe en wat zodat je zelf er ook minder zorgen om hoeft te maken. Altijd fijn om even te delen. Succes ermee
 
Heel herkenbaar.
Heb het tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje ook gehad.
Mij werd verteld dat je veel ijzers binnen moet krijgen.
Ik nam altijd crackers met stroop.
En bij t avondeten altijd vlees waar voldoende ijzer in zit.
Veel in beweging blijven.
En als t duizeligheid te erg is blijven zitten en "lopen" op de plek waar je zit.
Dit heeft bij mij altijd wel grotendeels geholpen en nu nog.

Want helaas heb ik er nu 2 jaar na de bevalling af en toe nog last van de lage bloeddruk.
Met name als t buiten of in huis erg warm is.


 
Hypo is niet vastgesteld bij me, maar ik heb voor me zwangerschap ook dat ik niet lang zonder eten kan. Denk dat het nu verergert is met zwangerschap. Ik ga morgen voor de zekerheid indd de vk bellen. Al is het voor mijn eigen zorgen.
 
Ik heb van mezelf al een lage bloeddruk en nu met zwangerschap is het denk ik erger geworden. Oh dat van ijzer wist ik niet, ga ik onthouden dank je wel. Hoop dat het minder wordt want is echt niet uit te houden :(
 
Ik had in het begin van mn zwangerschap ook extreem lage bloeddruk, ik voelde me er naar en duizelig door. Mijn verloskundige gaf de tip om een blikje cola te drinken gedurende de dag (dus 1 blikje verdeeld over de dag, niet meer!) en zoute dropjes te eten. Ook natuurlijk niet een zak in een uur, maar af en toe een paar dropjes. Ik heb dit een paar weken gedaan en het hielp! Na 12 weken verdwenen bij mij deze klachten, mn bloeddruk is altijd laag gebleven maar ik heb er geen last meer van gehad.
 
Terug
Bovenaan