suikertest vandaag

Hallo Dames,

Vandaag heb ik een suikertest laten doen. Ik moest nuchter naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en dan een suikerdrankje drinken en dan nog een keer bloed prikken dacht ik. Nou mooi niet dus moest eerst in de vinger bloed laten prikken en toen dat suikerdrankje en toen moest ik een uur wachten voor de eerste bloed afname en daarna nog een uur wachten en toen nog een keer bloed prikken. Al met al heb ik 3 uur in het zh gezeten en moest ik ook de hele tijd nuchter blijven. Mocht zelfs geen water drinken. Wat een ellende zeg zo lang niet mogen eten en drinken. Ben blij dat dat nu achter de rug is. Daar nog even een heerlijk broodje gegeten en wat gedronken en toen ben ik naar huis gegaan. Heb het ziekenhuis nu wel weer even voldoende gezien. Sorry voor het zeuren.

Groetjes Jojanneke

Ik heb het vorige week ook moeten doen... Inderdaad lang wachten, vreselijk vies drankje (ging bijna over m'n nek) en dan ook nog nuchter blijven....
Ik krijg morgen de uitslag. Ben benieuwd. Nuchter was mijn bloedsuiker 5.2. Blijkbaar was dat voor een zwangere hoog, want als ik 5.3 had gehad, mocht ik niet doorgaan met de test... Dus we zullen het morgen zien.

Waarom moesten jullie de test doen?
Ik omdat ik PCOS heb en dan meer kans heb op zwangerschapsdiabetes.

Groetjes!!!!

Ik moest de test ook doen omdat ik PCOS heb. Mijn bloedsuiker was 5 en ik mocht 8 hebben van het zh.

@patriciak85: Jij woont toch ook in deventer? Heb jij het ook in het zh laten doen? Zo, ja dan vind ik het gek dat jij nuchter maar een suiker mocht hebben van 5.3 terwijl ik een suikergehalte van 8 mocht hebben.

Groetjes

Ja, ook in Deventer... Ik vond het zelf ook nogal vreemd, hoor. Ik ben zelf verpleegkundige en weet er wel het een en ander van. Toch zei die vrouw dat een zwangere niet meer mocht hebben dan 5.3 (nuchter). Maar volgens mij was ze sowieso niet zo snugger, want ze wist niet eens wat ze precies moest doen....
Die vrouw zal dus wel niet goed ingelicht zijn en ik maak me er maar niet druk om. Je hoort zoveel verschillende dingen, zolang ik me goed voel, vind ik het goed.
Welke verloskundigepraktijk heb jij eigenlijk?

Terug
Bovenaan