suikerwater

Hallo,

Mijn dochtertje van 3,5 maand sliep eerst van 22.30 tot 's ochtends 5 a 6 uur.
Ze drinkt 5 flessen van 180ml. De laatste tijd wordt ze 's nachts soms wakker rond 2 uur of half 3.

Ze heeft dan niet echt honger, want van haar flesje drinkt ze maar heel weinig. Nu heb ik vanacht geprobeerd om haar water te laten drinken. In de flesverwarmer opgewarmd, maar ze lust het niet. Toen heb ik 90ml water met 3 schepjes voeding en dat dronk ze en daarna voel ze weer gelijk in slaap.

Nu hoorde ik laatst dat je misschien suikerwater moet aanmaken en ze dat laten drinken. De voeding die ze krijgt is nl. ook een beetje zoet. Heeft iemand hier ervaring mee of tips.

groetjes Anna 40

Hoi Anna40,

Mijn dochtertje (Anna ) werd 's nachts ook altijd nog en keer wakker. Ze ging dan idd pas weer slapen als ik haar een beetje kv gaf (70cc). Dit is dus puur gewoonte! Ik heb haar 1 nachtje laten "huilen" (1e keer huilen gelijk er naartoe om te checken of er niets aan de hand was, daarna 20min. laten huilen, weer ernaartoe-knuffeltje gegeven en toen viel ze als een blok in slaap). Sindsdien heeft ze geen flesje meer nodig 's nachts.

Suikerwater zou ik zeker niet geven. Dat is veel te zoet. Haha daar wil ze dan echt wel even voor wakker worden hoor! Ik heb bij Anna wel een paar keer 10mg druivensuiker in haar laatste flesje gedaan om te kijken of ze daar op door zou slapen (ze was toen al 5,5mnd). Bij hele drukke kindjes komt het voor dat hun bloedsuikerspiegel heel erg daalt als ze gaan slapen, druivensuiker voorkomt dat. Bij Anna heeft dat  niet geholpen, het laten huilen wél! (Ze heeft inprincipe maar 20minuutjes gehuild, valt dus erg mee).

Heel veel succes!

gr.Eveline

Hoi Anna,

Ik zou suikerwater zeker ook niet geven.
Misschien heeft de kleine gewoon wat regeldagen/sprongetje. Dat hadden we ook een tijdje, hoewel ze doorsliep werd ze opeens wakker en kreeg dus een extra fles in de nacht. Maar wat wil je doen? Ik proberde alleen water te geven maar lukte niet. De laatste fles met nutrix verdikken lukte ook niet. Dus gewoon extra fles en na een week sliep ze weer door. In die maand was ze 5cm gegroeid, dus ze had had het ff nodig.

Succes

Terug
Bovenaan