suikerziekte

hoihoi

ikheb bij de zw van mijn zoontje 2 jaar geleden zwsuiker gekregen nu heb ik het al weer en dit terwijl ik pas 5 wk zwanger ben nu hebben ze onderzoeken gedaan e wat blijkt het is geen zw suiker maar suikerziekt ik zit dus per direct aan de insuline en mag niet meer thuis bevallen o ik voel me zo k..
ik hoopte zo van onze laatste zw te genieten maar dit is echt een donderwolk zijn er meer vrouwen met suikerziekte?

liefs angela

Hi Angela,

Ik kan je niet helpen met je suikerziekte, maar ik wil je veel sterkte wensen. Ik snap je teleurstelling om niet thuis te kunnen bevallen. Probeer je suikerziekte zo snel mogelijk te verwerken dat je toch met volle teugen van je zwangerschap kunt genieten!

Tamara.

Goh, das wel een tegenvaller, dat begrijp ik! Ik hoop dat je snel een goede afregeling hebt met de insuline, dan voel je je ws ook stukken beter!

Ik moet ook opeens in het ziekenhuis bevallen, terwijl ik zo graag thuis wilden bevallen en dat is gewoon even moeilijk om te bevatten en een teleurstelling. Maar het went wel.

ha Angela,

ten eerste vervelend dat je diabetes hebt!
Maar gelukkig zijn ze er op tijd bij!
ben zelf ook zwanger en heb al 11 jaar diabetes.
voor je baby is het belangrijk dat je suikers tussen de 4 en 7 zitten, dan voelt de baby zich het prettigst.
Je moet nu vaak voor controlle naar het ziekenhuis, dat is best vervelend, maar wel het beste voor je baby.
Een opleukertje is dan wel dat je vaak een echo krijgt en dat je dus vaak je baby even kan bewonderen!
Ben nnu zelf 22 weken zwanger van de 2de en heb nu al 5 echo's gehad!
Mocht je nog vragen hebben, ik hoop dat ik ze voor je kan beantwoorden.

Groetjes Mirjam

Hoi Angela,

Ik heb zelf zw suiker gehad maar na de bevalling is het gebleven en over gegaan in " gewoon" suikerziekte.

Ondanks dat je insuline moet gebruiken kan je prima van de zw genieten toch?

Ik ben zelf nu bijna 15 weken zwanger en kan een hoop, moet alleen opletten dat ik niet alles tegelijk wil.... :)
Een voordeel van controles in het ziekenhuis vind ik dat je zoveel echo's krijgt (ik moet elke 2 weken voor controle en krijg elke keer een korte echo!!)
Het enige nadeel vind ik dat je kindje na de bevalling meteen naar de kinderafdeling meot (weet dat dit alleen maar goed is maar blijft wel erg jammer)....

Mocht je iets willen weten: vragen staat vrij ;-)

Groetjes Fiona

Terug
Bovenaan