sunshine Jo

He hallo,

Nou, dan ben ik gelukkig niet de enige die snel weet of het "gelukt" is of niet! Wel een gerustellende gedacht eigenlijk..(ik ben niet raar)
Met ivf kun je niet elke maand een inseminatie/terugplaatsing hebben toch? Je moet toch soms een maand overslaan of begrijp ik het verkeerd..

Voor jou dus ook een paar spannende dagen voor de boeg en ik wil je even zeggen dat ik aan je denk (en iedereeen in dit schuitje) en voor je duim..

Rustig aan en hou je taai, think positive thoughts.. (maar dat deed je al zei je hihi)

Liefs Haag

Hoi Haag,
Nee, met IVF kun je niet elke maand een poging ondergaan
In sept. 2006 was onze eerste poging (terugplaatsing van een 'vers' embryo na hormooninjecties), januari 2007 onze 1e cryo uit de eerste poging (ingevroren embryo), in maart 2007 al de 2e cryo en nu dus de 3e cryo of eigenlijk moet ik zeggen nummer 3 en 4 want er zijn dus  - voor de eerste x - 2 cryo's tegelijk teruggeplaatst
Tussen de terugplaatsing en de laatste terugplaatsing  zat een extra 'wachtmaand' ivm de lange wachtlijst in het LUMC (Leiden)
Dat sterkt mij altijd in de wetenschap dat we niet raar of anders zijn, waarom zou er anders zo'n lange wachtlijst zijn......
Voordeel van de cryo's is dat terugplaatsing in een normale cyclus gebeurt en ik dus geen hormonen hoef te prikken (komt soms wel eens voor maar mijn lichaam werkt tot nu - wat dat betreft dan  - goed mee)
Een behandeling zonder hormonen is veel prettiger. Ik moet alleen vanaf dag 9 urine sparen (3 x per dag), op dag 11 naar het ziekenhuis voor een echo en bloedtest
Samen met de verzamelde urine, kunnen ze in het ziekenhuist bepalen wanneer mijn eisprong plaats zal gaan vinden (of heeft gevonden) en wanneer ze gaan 'ontdooien'
Dat hoor je dan diezelfde middag nog (net als de uitslag tussen 2 en 5)
Deze keer was het  'ontdooien' op zaterdag (2 juni) , we zijn toen eind van de ochtend gebeld dat het helemaal goed was gegaan en dat de terugplaatsing zondag 03juni  om 12.00 uur zou zijn
Na een reis van bijna 2 uur zijn de 2 embryo's binnen 1 minuut  teruggeplaatst en dan weer 2 uur terug naar huis......
Dat is toch altijd wel een emotioneel moment, dan ben je eigenlijk 'zwanger'
Helaas is het dus de voorgaande keren niet ingenesteld en hoop ik deze keer op meer geluk
Woensdag as. tussen 2 en 5 volgt het verlossende telefoontje

Kun jij je behandelingen goed combineren met je werk want ik zag dat je stewardess bent (of vlieg je niet intercontinentaal ?)

Veel sterkte in ieder geval en ik blijf het forum nauwlettend volgen op nieuws van iedereen !!

Liefs, Sunshine Jo

Terug
Bovenaan