Super geirriteerde huid!

A

Anoniem

Guest
Hi!

Ik heb sinds een aantal dagen een super geirriteerde huid op mijn buik en zij.
In mijn zij (voor zover ik nog een zij heb!) heb ik zelfs een hele rode plek.
Het jeukt en prikt echt enorm.
Ook mijn handen zijn helemaal schraal en het helpt niet echt dat ik mijn handen nu vaker was als normaal ivm onze katten.
Ik ben al een beetje in de weer geweest met vaseline, maar dat helpt niet echt.
Morgen heb ik een afspraak met de huisarts, misschien heeft die een oplossing.

Herkennen jullie dit?

Liefs,
Mandy
28 weken en 1 dag

Hoi, Ik ben 31 weken zwanger en heb ook sinds kort erge jeuk op m'n buik, zelf denk ik dat dit komt doordat de buik hard groeit. Maar ook m'n handen zitten onder de irritatie bultjes/plekjes en jeuken m.n   's nachts. Ik twijvelde of dit bij de zwangerschap hoorde, maar nu ik jouw verhaaltje lees denk ik dat dat ook wel hormonen zullen zijn. Laat nog eens horen wat de huisarts zegt..
Gr. Doreen

het komt regelmatig voor een geirriteerde huid. Kijk wel uit met gordelroos.
Als je droge handen hebt heb ik een lekkere tip.

doe een lekkere volle creme op je handen iets dikker dan normaal. Doe er een boterham zakje omheen en zorg dat je een warme kruik hebt om je handen op te leggen. Of zorg voor een warme handdoek. Laat het 15 minuten intrekken en daarna heb je zachte handen. Zorg dat je handen lekker warm blijven die 15 minuten.

Als je verder een rode huid hebt die trekkerig aanvoelt kan je een hydraterend masker gebruiken. Dit is een zacht creme masker voor de huid. !5 minuten laten intrekken en je huid is iets minder rood en zachter.

maar als je last hebt van exceem of gordelroos dan advies vragen aan de huisarts. Soms kan je met iets heel simpels je huid verbeteren.
succes allemaal.
groetjes sacha

Ik heb eigenlijk al (bijna) de hele zwangerschap last van geirriteerde huid in mijn liezen. Bij mij komt het doordat ik erg dikke bovenbenen heb gekregen en daardoor (vooral in mijn liezen) meer huidplooien heb, waar vocht tussen blijft zitten en dit irriteert de huid.
Ik doe er een aantal keer per dag talkpoeder op en dit verlicht de jeuk en irritatie wel, maar de plekken blijven.

Op mijn benen en armen heb ik ook een soort bultjes/pukkeltjes die behoorlijk jeuken. Het lijken net minimuggebultjes (dacht ook eerst dat het dat waren). Maar ze jeuken niet zo heel erg, dus ik doe er niks tegen, behalve af en toe krabben.

Op mijn buik heb ik sinds er zwangerschapsstriemen zijn ontstaan ook soms jeuk, maar ook deze jeuk is niet zo heel erg en dus kriebel ik af en toe wat en verder negeer ik het.

Gisteren bij de huisarts geweest.
Het is gordelroos!
Helaas mag ik hiervoor nu geen medicijnen of id gebruiken, want dat is niet goed voor het kindje. Gelukkig kan de gordelroos zelf geen kwaad voor de kleine.
Ik moet er dus nu zinkzalf op smeren en verder afwachten tot het over gaat, maar dit kan wel even duren.

Ach, het is lastig, maar ik ben al lang blij dat het geen kwaad kan voor de kleine.

Die uitgedroogde handen heb ik trouwens ook zo erg!
Komt denk ik door het weer en mijn poetsdrang!

Liefs,
Mandy

Terug
Bovenaan