Super makkelijke tweelingbevalling gehad!

Hoi allemaal,

Mijn 2de zwangerschap was van een tweeling.
Omdat het allemaal wat zwaar werd op het laatst mocht ik na 37 weken worden ingeleid en dat is dus gebeurd op 20 Maart, ik was toen 37 wk en 4 dgn.
Ze hebben 's morgens eerst mijn vliezen gebroken om te kijken of de weeen vanzelf zouden komen, dat gebeurde dus niet en toen kreeg ik een infuus met weeenopwekkers.
Ik zag er erg tegenop om ingeleid te worden vooral omdat je veel verhalen hoort over weeenstormen enzo maar het is me 100% meegevallen, zelfs makkelijker en minder pijn dan bij mijn eerste bevalling.
Ze deden gewoon om het half uur de opwekkers verhogen en als het teveel werd kon ik het gewoon zeggen dan deden ze niet meer verhogen.
Ik bleef bij de 3cm ontsluiting hangen en nadat ik zo'n pompje met pijnstiling had gekregen had ik na een uur ongeveer 7cm ontsluiting en toen na een kwartiertje volledige ontsluiting, en na 8 min persen is om 14.44 uur onze eerste zoon geboren (3250 gram) en om 15.58 uur onze tweede zoon (3130 gram), ook na 8 min persen!!
Er zat een lange tijd tussen omdat de weeen waren gestopt na de eerste en ze weer de weeenopwekkers moesten verhogen.
Alles was goed met mij en de baby's en we mochten de volgende dag lekker alweer naar huis toe.
Een flinke tegenslag wel 3 dagen later omdat ik koorts had en die niet wilde zakken heeft de vk na een huisbezoek mij doorverwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis en moest ik daar blijven, veel bloedonderzoeken en longfoto's gemaakt en toen moest ik aan het infuus met antibiotica en na 3 dagen toen de koorts weg was mocht ik weer met de baby's naar huis.
Ze hebben uiteindelijk niks kunnen vinden, het was waarschijnlijk gewoon een griepje maar omdat ze bij een kraamvrouw geen risico willen nemen moest ik daar blijven voor de zekerheid, dat was wel een domper, had een super leuke kraamverzorgster toen ik de dag na de bevalling thuis kwam en helaas kon zij na de ziekenhuis opname niet meer terug komen.

Ondertussen zijn de jongens alweer 6 weken en het gaat heel goed, ik had het veel zwaarder verwacht eerlijk gezegd.

Gefeliciteerd! Fijn dat je een mooie bevalling hebt gehad! Wel even schrikken dus...maar nu lekker genieten van je kleintjes! Zal wel druk zijn twee hummeltjes.....?

Hai Wendy,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoons! Ben eigenlijk blij je verhaal te lezen want ook al moet ik nog een tijdje, ik ben ook in verwachting van een (1-eiige) tweeling! :) Was een beetje benieuwd naar de duur van een tweelingen zwangerschap, had wel begrepen dat dat meestal rond de 37 weken is.

Ben zelf ook van een tweeling en ik weet dat mijn moeder met 36 weken is bevallen van mij en mijn zus.
Fijn dat nu alles goed is en jullie jongens het goed doen.

Geniet ervan meid! Groetjes Lynn.

Terug
Bovenaan