Super onzeker zwanger na miskramen, tips?

<p>Hoi girls, Ik ben 34 jaar en na 2 miskramen en twee jaar proberen nu 9 weken zwanger. Alleen ik ben ZO onzeker. Vanochtend een beetje rood bloed verloren, meteen in de paniekstand. Verloskundige gebeld, doorverwezen naar gyn, echo gehad en zag er godzijdank goed uit. Hartje klopt goed, ik zag het vruchtje bewegen, vruchtzak mooi. Bloeding niet te verklaren, maar schijnt vaker voor te komen. Ik ben alleen drie dagen “terug gezet” (ik had met 8 weken een vroege echo gehad) en dat maakt me dan  meteen weer helemaal ongerust. Dan denk ik: ‘dit kan niet goed zijn’ en vergeet ik het goede nieuws meteen weer. Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan? Ervaringen met teruggezet worden? Onzekerheid na miskramen?   Ik hoor het graag, Dank! Liefs </p>

Spannend he? Ik ben nu zo'n 10-11 weken zwanger van de 2e, heb voor de eerste 3 zwangerschappen gehad die misgelopen waren, waaronder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij de eerste van 6 tot 9 weken bloedverlies gehad, en nu vanaf 9 weken bloedverlies. Je weet dat het twee kanten op kan gaan, en op zich is een goed kloppend hartje echt het beste nieuws dat je kan hebben met bloedverlies. Hoe vroeger in de zwangerschap, hoe minder betrouwbaar de termijn te meten is, niet voor niets is die termijnecho rond de 12 weken, dus een paar dagen verschoven worden is op zich heel normaal, maar het voelt natuurlijk altijd beter als het lijkt dat je kindje harder groeit dan normaal, dan wanneer het minder hard lijkt te groeien. Ik had met zo'n 6 weken een echo gehad, en morgen pas de echo om te controleren of het nog steeds goed zit.
Tips om ermee om te gaan heb ik niet echt, maar ik snap volkomen dat het mega spannend is. Sterkte ermee! 

Ja, zenuwslopend. Ik hoop heel erg dat jouw echo goed is, ik ga voor je duimen. Dat bloedverlies is gewoon zo ellendig, maar het kan indedaad alle kanten op gaan. Hopelijk bij ons de goede kant! 

Bij mijn 1e zwangerschap had ik met 6.2 en 8.2 een goede echo. Toen kwamen we bij de termijnecho erachter dat het hartje met 9 weken was gestopt. 

Na een aantal maanden was ik weer zwanger en ook zo onzeker. Ik had geen vertrouwen meer in mijn lichaam. Ik had een goede echo met 6.6 en 8.5 weken, maar ik was ook teruggezet en heb me toen ontzettend druk gemaakt. Met de termijnecho werd ik weer 3 dagen vooruit gezet. Er was dus niets aan de hand. 
Nu ben ik weer zwanger en de angsten zijn weer terug. Ik heb geen tips. Wat mij bij de vorige zwangerschap heeft geholpen waren tussentijdse pretecho's, maar een dag erna was ik weer ongerust.. toch heeft het wel geholpen om door de eerste 12 weken te komen. Ook na de 12 weken was ik onzeker, want ja de 20 weken echo moest nog komen, de termijn van levensvatbaarheid was nog niet voorbij en noem maar op..

Het meten voor 10 weken is niet erg betrouwbaar, omdat het kindje nog opgerold ligt, daarom kan dat best wel een paar dagen wisselen in die periode! Niks om je zorgen om te maken, met je termijnecho kun je ook weer vooruit gezet worden ? 
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook wekenlang bloedverlies gehad, dat komt inderdaad vaak voor en is vaak iets heel onschuldigs (bij mij was het waarschijnlijk een gevoelige baarmoedermond waarbij er regelmatig een bloedvaatje sprong), maar ik weet hoeveel spanning dat geeft. 
De enige tip die ik je kan geven is proberen afleiding te zoeken, je hebt er toch geen invloed op.
Sterkte!! ❤️

Bedankt voor jullie reacties ❤️ Fijn om er even over te ventileren haha. Ik zal denk ik moeten accepteren dat deze onzekerheid erbij hoort en het echo per echo bekijken. Het is bijzonder als je iets zó graag wil, hoeveel er in korte tijd vanaf gaat hangen en hoezeer alles er om draait. Nou afwachten en duimen dan maar, voor jullie en mezelf :)

Nou, mijn echo daarnet was dus niet goed... Hopelijk blijf jij mooi bij die andere 50% zitten waar het wel goed mag gaan! 

Oh nee. Wat ontzettend erg en verdrietig voor je :( Heel veel sterkte, ik leef met je mee. Is het hartje gestopt met kloppen?

Terug
Bovenaan