Super onzeker

<p>Hey meiden,</p><p>Ik ben inmiddels bijna 11 weken zwanger en heb bij 9 weken een echo gehad. Dat zag er op zich prima uit, was ook wel een hartje te zien maar wel minimaal natuurlijk als het nog zo klein is. Nu krijg ik pas weer een echo bij 20 weken en ik ben zo onwijs onzeker! De misselijkheid is weg, ik heb eigenlijk helemaal geen klachten. Voel me totaal niet zwanger, heb ook geen buikje niks. Nu wil ik het wel gaan vertellen dit weekend aan vrienden en familie omdat ik het echt niet meer verborgen kan en wil houden. Maar zo ontzettend bang dat het toch mis is, of gaat...herkennen jullie dit?</p>
 
Allereerste gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Was de 9 weken echo ook je eerste echo? En heeft jou verloskundige niet gemeld dat je een termijn echo krijgt?
Het is iniedergeval heel mooi om een hartje te zien en hè kleine frummel die het vast goed doet!?
iedereen ervaart de zwangerschap ander, de ander blijft slank tot 20 weken en heeft geen kwaaltjes en de ander voelt het al bij 4 weken en is tot 40 weken erg ziek en komt al snel aan. 
Ik zou gewoon lekker genieten meid en niet te veel bij nadenken soms heb je ook wel geluk dat je de kwaaltjes mist?
 
Haha thanks voor je nuchtere reactie! Zo moet ik ook denken inderdaad. Het was inderdaad mijn eerste echo en ze heeft het verder niet meer over een termijn echo gehad, de eerstvolgende is echt pas de 20 weken echo..vind dat echt weinig!
 
Hebben ze dan wel al een uitgerekende datum vastgesteld met 9 weken? Dat is wel erg vroeg namelijk... Meestal doen ze dit met 11-12 weken pas! Misschien kun je voor de zekerheid nog even informeren? Dan heb je ook gelijk weer de geruststelling van een (als het goed is) positieve echo.
 
Verder: maak je niet te veel zorgen hoor. De kans dat het mis gaat wordt elke dag een beetje kleiner, en je bent inmiddels al zo ver dat je redelijk gerust mag zijn :) Het is natuurlijk super spannend, zeker als je nog niet echt iets ziet of voelt, maar dat komt vanzelf.
 
Ik zou toch even bellen want je hebt recht op een termijnecho. Ik heb mijn eerste echo op 8 weken gehad en op 12 weken nog een(termijnecho).
zou toch even nachecken!
 
en idd zijn de eerste 3 maanden bijna voorbij en de kans minder op een miskraam etc. 
 
 
Gefeliciteerd!! 
Precies wat al gezegd wordt, je hebt recht op een termijn echo.
En anders gewoon even contact opnemen met je vk en zeggen dat je je echt zorgen maakt en je verhaal uitleggen. Geen vk die tegen je zegt "nee nee pas met 20 weken weer mevrouw" hahaha
Probeer te genieten van je zwangerschap ♡
 
 
Heb gebeld maar je hebt geen recht op een echo bij 12 weken, die eerste echo met 9 weken was bij mij de termijnecho zegmaar. Maar het is maar 25 euro om zelf een echo aan te vragen, dus dat heb ik nu gedaan voor over 2 weken! Ze snapte het overigens wel dat het weinig was, je kan wel gratis naar het hartje luisteren. Ze konden bij 9 weken al wel een uitgerekende datum vaststellen!
 
Terug
Bovenaan