super onzeker

Dag allemaal,

Ook ik ben uitgerekend in september. Volgens mijn berekening ben ik vandaag 8 weken en 2 dagen. morgen mag ik voor de eerste echo. Ik heb al twee kindjes en heb vorig jaar in zeer korte tijd twee keer een miskraam gehad. Hierdoor merk ik dat ik super onzeker ben. Elk toiletbezoek is ontzettend spannend....tot nu toe gelukkig nog geen bloedverlies.

Zijn er meer die dit zelfde hebben?

Groet, jb

Heb zelf geen miskramen meegemaakt maar voel me ook onzeker. Heb 3 weken terug een echo gehad en toen was alles goed. Maar ik kijk uit naar de volgende echo over twee weken. De hormonen zullen wel meespelen. Een vriendin van mij had dat ook. We zijn tot de conclusie gekomen dat je bij een tweede (of verdere zwangerschap) waarschijnlijk nog meer bewust bent van wat er allemaal mis kan gaan (bij de 1e stond ik daar nog niet zo bij stil). Jij hebt na 2 miskramen zelf ervaren dat het ook mis kan gaan, dus die onzekerheid is niet vreemd. Wens je veel succes morgen en hoop dat de echo goed is.

Het is heel herkenbaar... Ik was vorig jaar voor het eerst zwanger en heb toen na bijna 9 weken een miskraam gehad.
Nu ben ik 12 weken zwanger en kan ik al veel meer genieten, maar de eerste weken waren zo spannend... Ik dacht de hele dag te voelen dat ik was gaan vloeien (wat niet zo was) en bij ieder toiletbezoek keek ik inderdaad eerst of er bloed te zien was (daar betrap ik mezelf nog regelmatig op, zelfs nu).
Toen ik eenmaal een goede echo had gehad was ik al iets rustiger en na de termijnecho bij 10 weken had ik eindelijk het gevoel dat het wel eens goed zou kunnen gaan.
Ondanks alle spanning vind ik dat deze 12 weken best snel zijn gegaan. Ik wil nu dus vooral gaan genieten! Ik hoop dat jij dit ook snel kunt. Veel succes morgen bij je eerste echo!

Liefs Elin

Hey,

Ik ben zwanger van de eerste maar ik heb het nog steeds. Heb met 8 weken een echo gehad, en een hartje zien kloppen, wat me wel iets gerust stelde.
Ik heb steeds het gevoel dat ik het niet moet vertellen aan mensen omdat het nog mis kan gaan.
En check ook steeds of er geen bloed is bij toiletbezoek.
En iedereen zegt dat ik er neit van uit moet gaan, maar toch...

Liefs,

T

Hier neemt ook onzekerheid de hoofdrol in.
Morgen gelukkig weer een echo. vandaag 10 wken, maar van het zomer een mk gehad. En verder nog geen kindjes. Dus hoe je je voelt heel normaal.
Sterkte meid nog 1 nachtje slapen. ik mag om 10:30 uur, jij?

gr. nath

bedankt voor jullie reacties! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Ik zal blij zijn wanneer we morgen de echo hebben gehad.

Nathalie: ik mag morgen om 9.15 uur.

Ik hoop zo dat het goed zit. De twee miskramen waren met 8 en 7 weken.

Groet, jb

Welkom jb1978,

Gezellig dat je erbij komt op dit forum. En ik begrijp je onzekerheid zo goed. Ik ben ook super onzeker geweest. |Eigenlijk nog want waar ik bang voor ben gebeurde. Vrijdag. Ben nu al 5 dagen aan het vloeien. Afschuwelijk. Het hele weekend was echt verpest. Maar.... gister gelijk door doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar na onderzoeken ook een echo gemaakt en het zag er perfect uit. Het hartje klopte er lustig op los.
Maar zolang ik vloei blijf ik ongerust.
Ben nu 8 weken en 6 dagen.

Liefs, Marieke

Grappig om te lezen dat ik niet de enige was die na het plassen vol angst keek of er geen bloed op het wc papiertje zat/zit....En wat peetje75 ook zegt, misschien is het inderdaad zo dat je bij een tweede of derde of.... zwangerschap juist extra onzeker bent, omdat je nu beter weet wat er mis kan gaan. Kan me niet herinneren dat ik bij Gijs zó onzeker ben geweest.
Liefs, Kim

Terug
Bovenaan