super verlegen

hallo
Ik heb een zoon van bijna 4. En hij is heel erg verlegen. Als ik op internet daar iets over zoek staat er bv help mijn kind praat niet met vreemden. Nou doet mijn zoon dat ook niet maar hij praat ook niet met bekenden.
Er is een select groepje met wie hij wel praat. Thuis, met opa's, oma's mijn zus en broer.
Maar niet met mijn zwagers, schoonzussen, buurvrouw(past ook wel op) juf op de peuterspeelzaal, kinderen op peuterspeelzaal, moeder van een vriendje.
Hij kan wel goed praten.
Nou moet hij over ruim een maand naar de basisschool en ik zou willen weten of iemand dit   herkend. En of iemand weet wat ik hiermee kan doen.
Margot
 
hallo,

Ik heb een collega met 2 dochters die dit ook hebben/hadden. Bij de eerste wisten ze niet wat ze ermee moesten en dachten dat dit wel bijtrok. nu is de eerste 12 jaar en praat nog niet tegen anderen. alleen ouders en familie. De jongste was ook zo maar daar zaten ze bovenop. niet voor ze gaan praten bijvoorbeeld enz. ook de school zat hier boven op. de jongste heeft hier geen last meer van. Ze zijn allebei van zich zelf al super verlegen. Voor dit fenomeen bestaat ook een naam. ik kan er niet opkomen nu. Wil niet zeggen dat deze situatie hetzelfde is als bij jou, maar zal zeker eens ergens informeren bij iemand. als consultatiebureau of arts ofzoiets.
 
Terug
Bovenaan