superangstig voor de stofzuiger!

Hoi meiden,

Ik weet niet meer wat ik hier aan moet doen, misschien hebben jullie tips.

Dat Isabelle ongeveer 1 jaar oud was vond ze de stofzuiger absoluut niet lief.
Ik zette haar dus altijd in de box als ik ging zuigen.
Toen ze eenmaal ging lopen heb ik haar mee leren helpen en laten zien dat de stofzuiger niet eng is en vond ze het leuk om mij te helpen.
Tot een paar weken terug zat ze gewoon te spelen terwijl ik haar speelgoed aan de kant schoof om daar te zuigen en duwde ze de stang weg omdat ik daar wilde zuigen!

Ze vond het nooit leuk wanneer ik tussen de bank zoog, want dan werd het geluid harder doordat de stang niet aan de slang zat (snappie?), maar als ik daarmee klaar was stopte ze altijd weer met huilen.

Maar sinds een kleine 2 weken is ze helemaal panisch als ik de stofzuiger pak en ze wordt hysterisch als ik hem aanzet, zelfs in de laagste stand ;-(
Ik heb hem uitgezet, haar bij me genomen om uit te leggen dat het niet eng is en gevraagd of ze me wilde helpen, maar ze wil niet eens in de buurt komen van de stofzuiger!
Zelfs als de stekker niet in het stopcontact zit gaat ze al tekeer.
Ik moet stofzuigen, dus ik doe het supersnel, maar aan de andere kant verscheurt het mijn hart dat ze zo onbedaarlijk krijst.
Het duurt altijd weer zo'n 10-15minuten voor ik haar stil heb, ze snikt dan nog wel een hele tijd na.

Ik weet echt niet meer wat ik hiermee aan moet, wie heeft soortgelijke ervaringen of tips?

Liefs Monica

Heb es even voor je gegoogled en las een tip om haar in de kinderstoel te zetten terwijl je stofzuigt.
Of duidelijk tegen haar zeggen dat je alleen de troepjes opzuigt en niet haar of haar speelgoed.

Succes ermee.

X

nathalia heeft gelukkig altijd de stofzuiger ziet erg gevonden, maar stofzuigen is bij ons dan ook een heel leuk spelletje.
een spelletje wat isabelle juist zo eng vind.
de stofzuiger komt je pakken!
nathalia vind het helemaal geweldig. rent er hard lachend voor weg, en wacht totdat de stofzuiger haar voetje pakt. of ze gaat op de stofzuiger zitten, of ze gaat mama helpen dmv de stang te pakken, en samen met mama te stofzuigen.
hier is stofzuigen dus 1 groot feest.
maar een vriendin van mij haar kindje is ook altijd bang geweest voor de stofzuiger.
krijsen, als ze dat ding alleen al zag!
altijd heeft ze het maar moeten negeren, dat huilen. totdat haar kindje op een leeftijd kwam dat ze het kon uitleggen.
de stofzuiger is niet eng, mama doet alleen de grond stofzuigen, en meer niet.
ze gaf een kwartier van ter voren aan dat mama ging stofzuigen, en bereidde haar dochtertje daar dus op voor.
als ze de stofzuiger pakte, riep moeder keihard: jippie, we gaan weer schoonmaken!!!
en lachte daar zo ontzettend overdreven bij de hele tijd, dat haar dochtertje inzag, dat het helemaal niet eng is, die stofzuiger.
inmiddels vind ze stofzuigen, net als nathalia 1 groot feest.

mijn tip is dus.. goed uitleggen dat het niet eng is, isabelle van ter voren er op voorbereiden, uitleggen dat alleen de grond schoongemaakt wordt en verder niks, en heel overdreven gaan lachen, zingen en dansen!
(klinkt misschien stom, maar ze moet toch inzien dat het 1 groot feest is, stofzuigen. en hoe gekker mama doet, hoe leuker het is voor die kleine)

succes ermee!

liefs, do
p.s. sorry voor t lange verhaal hahaha.
ik kan gewoon niet korte verhaaltjes maken :p

Hoi,

Hier ook een angstig kindje. Ze was altijd al bang, had ik haar vd zomer eindelijk beetje overheen. Had zelfs toen foto geplaatst dat Myrthe met pop in ene hand en stofzuiger in andere hand, aan het zuigen was.
Totdat papa haar vingertje opzuigde. Haha toen was de angst in volle hevigheid.

Ik zet haar altijd in de kinderstoel voor de tv. Leuke serie erop. Ging ze in begin ook huilen, maar ik riep dat het niet erg was, en kwam zo min mogelijk in haar buurt.
Zo ben ik steeds dichterbij gekomen (heeft wel maanden geduurd) en mocht onder dr stoel zuigen.
Ik liet haar zien als ik de bank zuigt, ook heel hard.

Als papa er is (weekend) dan gaat hij met haar boven stofzuiger hangen, blaast lucht door dr haartjes.
Langzaamaan op de arm zuigen (niet lekker voor rug, pfff)
En nu doet zij de stofzuiger aan, zuigt een stukje en loopt verder met haar bezem de grond te bezemen.
Alhoewel ze nog vaak in de stoel zit en ik lekker kan zuigen haha.

Heel veel succes

Liefs Irene

Emma heeft ook een tijdje gekrijst als de stofzuiger aan ging. Ik stofzuigde dan ook zo snel mogelijk. En meestal zette ik haar in een andere kamer, dat ging goed. Het is vanzelf over gegaan.

Bij ons is het net andersom, ik krijg de kans niet om te stofzuigen omdat zij het perse wil doen. Dat schiet dus niet op dus nu krijgt ze voor haar verjaardag een kinderstofzuiger. Kan ze mama helpen.
Misschien is het ook wel iets voor de kinderen die bang zijn? Ze hebben hem bij intertoys. (niet die grote sprekende stofzuiger)

Groetjes,

bart smit heeft ze ook.
misschien idd wel een goed idee.
proberen waard?? en anders kan hij zo trug naar de winkel toch.

Terug
Bovenaan