superdikke enkels

hallo allemaal,

ben nu 38 weken zwanger van de 1e en heb(tot nu toe)  echt een super zwangerschap gehad. Ben alleen de eerste paar weken best wel moe geweest maar ben nooit ziek geweest ! Nu heb ik vanaf zondag ineens echt super dikke enkels. gister nog bij de vk geweest en het hoort er allemaal bij zegt ze .wie heeft hier nog meer last van? ik zit nu heel de dag door met mijn voeten omhoog om de zwelling een beetje tegen te gaan maar zodra ik weer een stukje gelopen heb zijn ze weer mega dik.

groetjes miranda

ik hoor hier eigenlijk niet meer thuis,maar lees nog wel eens mee.
ben zelf trotse moeder van een dochter sinfds 26-08-08
dus heb ook in de zomer vorig jaar gelopen en had op het laatste ook erg veel last van vocht vast houden,vooral door het warme weer
het enige wat ik als tip mee kan geven is veel met je voeten omhoog en veel drinken
het is erg rot,ik weet het.ik kon toen ook alleen nog maar slippers aan
bij mij was het weg zodra de vliezen waren gebroken
nog ff volhouden

Hoi,

Wees blij dat je het nu pas hebt.
Zo heb ik maanden gelopen en dat in de winter :-(.
Kon geen schoenen meer aan PPFFFF.
Er  is helaas niet zoveel aan te doen, behalve het al boven genoemde.
Benen omhoog, veel drinken en ja verder niet zoveel.
Kan echt een knellend gevoel geven.
Ik weet nog dat ik na 3 dagen onder de douche stond en verwonderd naar mijn benen keek en dacht "goh wat een dunne beentjes ineens" HAHAHA.
Had echt van die olifantenbenen.
Deze keer valt het gelukkig erg mee, maar heb sinds een paar dagen last van mijn handen en vingers en slapende armen s'nachts.
Maarja eind is in zicht gtelukkig

Evelien mv Dylan en 33 wk zwanger

Hoi Miranda,

ja ok ik ga een beetje een flauw antwoord geven, maar je kan er niet zoveel meer aan doen nu eigenlijk...
Draag goede stevige schoenen als dat nog kan, ga vooral in de avond zoveel mogelijk met je benen omhoog zitten/ liggen en drink veel water en groene thee.

Ik had het al heel snel in de zwangerschap en was er niet blij mee. Pas na 42 wkn beviel ik en het werd naarmate de zwangerschap alleen maar erger. Dus eigenlijk heb je best mazzel dat het nu pas komt!
Omdat het bij mij ook echt zeer deed, masseerde mijn man bijna elke avond mijn enkels en dat hielp aanzienlijk. Ook sliep ik met een kussen onder mijn voeten en later met het voedingskussen tussen mijn benen, heerlijk vond ik dat.

Sterkte ermee nog eventjes.

ps. 1 troost; zodra het kindje er uit is verdwijnen deze klachten als sneeuw voor de zon!

Hoi,
Koud nadouchen schijnt te helpen..... (of zo koud mogelijk in ieder geval haha). Misschien een troost als je later meer kinderen wil... bij een eerste zwangerschapschap is deze kwaal meestal het ergst.
Succes, ik had dit bij de eerste ook veeeel erger dan bij de tweede en nu bij de derde! En inderdaad, zodra je bevallen bent plas je heeel veel snel weer uit. Gelukkig... scheelt heel snel wat kilo's ;)
Groetjes, Noor mv Skip (juli 06), Bo (feb. 08) en ? (aug. 09)

Hoi Meiden,
Ik ben 26weken zwanger en heb ookal best wel last van dikke enkels. Mijn lieve alwetende mama kwam met de tip je voeten in lauwwarm water met heel veel zout. EN HET HELPT!!! Tenminste mij wel heel erg. Dus probeer het en laat mij even weten of het bij jullie ook werkt?  
Veel succes ermee.  
Liefs Naima  

Ik ben nu nog niet zover, maar ik herken het van mijn eerste zwangerschap. Bij mij begon het rond week 34 op te spelen, ik kon op een gegeven moment haast niet meer lopen.

Ik heb toen in week 37 pre-eclampsie gehad, dus dat verklaarde het vocht wel, maar toen het begon was mijn bloeddruk nog goed. Hopelijk is het bij jou 'gewoon een kwaal' (maar toch heel vervelend!).

Sterkte hoor!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan