Supplementen

<p>Ik ben er vanmorgen achtergekomen dat ik zwanger ben, alleen totaal niet gepland nog. <br />Om 4 uur vanmorgen een action test gedaan, en rond 6.20 vanmorgen een clearblue. Beide positief en 3+ weken. <br /><br /></p><p>Nu word er aangeraden wat supplementen te slikken, welke zijn dit? Welke raden jullie aan en welk merk?</p><p> </p><p>bedankt!</p>
 
Gefeliciteerd en succes met verwerken ? Zoals hierboven al gezegd is: direct beginnen met foliumzuur! En bovendien vitamine D. Vaak zit het samen in 1 tabletje. Merk maakt niet zoveel uit. Doe wat goed voelt, de prijzen verschillen nogal ?
Je kan een multivitamine voor zwangeren gaan slikken, daar zit dan alles in, ook de foliumzuur en vitamine D. Maar dit hoeft niet. Als je hier niet voor kiest, dan in elk geval foliumzuur en vitamine D. 
 
tegenwoordig raden ze ook aan om calcium bij te slikken. Dus:
- 400 foliumzuur 
- 10 vit D (met een donkere huid, of als je weinig buiten komt: 15)
- 1000 calcium

Ik slik zelf een multivitamine van Laveen maar die is gericht op veganistisch eten. Daar zit geen calcium in, dus ik slik los calcium bij en een capsule DHA (omega 3) uit algen. Als je voor niet synthetisch gaat, dan is Vitals beter voor vleeseters. En anders is die van Kruidvat ook al prima. Even goed checken of deze drie er voldoende in zitten, en je kunt dan evt nog omega 3 bijslikken als die niet al in je multivitamine zit. Dat zou ik wel aanraden.

Oh en als je later in je zwangerschap beenkrampen krijgt, dan kan magnesium citraat heel goed helpen. 
 
Heb maandag mijn spiraaltje uit laten halen om aan onze kinderwens te beginnen en mij is geadviseerd om:
- foliumzuur
- vitamine D
- calcium 
 
te gaan slikken.
 
Terug
Bovenaan