Surprises

Even een vraagje:

Doen jullie ook aan surprises met Sinterklaas? Zo ja, wat dan? En wat zijn surprises uit voorgaande jaren die je bij zijn gebleven omdat ze zo leuk of treffend waren?

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoihoi,

Dit wordt het eerste jaar weer met surprises. Ik moet er eentje maken voor mijn zusje, ik ga een mand doen met wol en daarin het cadeautje. Ze heeft afgelopen jaar een tik gehad met haken e.d. dus wol komt wel van pas.

Succes met jullie surprises!

Liefs Nanda

Hier geen surprises..... Sinterklaas is hier het kinderfeestje en tegen de tijd dat ze niet meer geloven gaan we wel weer aan de surprises denk ik.

Overigens ben ik dol op gedichten maken, maar dat geknutsel is dan weer niet helemaal mijn ding.

En jij dan?

Groetjes
Susan

Zou graag surprises doen. Ben dol op knutselen maar kan absoluut niet rijmen. Dus ik pak gewoon alle cadeautjes in en leef me daar maar op uit.

Groetjes,
Nelly.

Nou Susan, ik heb al ongeveer 30 jaar geen Sinterklaas meer echt gevierd. Wij gingen vaak naar mijn schoonouders, maar deden dan geen cadeautjes, laat staan surprises of gedichten. We zaten dan in een kring met taart en later kaas en worst.
Maar het lijkt me leuk om het Sinterklaasgevoel ook (weer) eens te beleven. En ik ben best creatief, maar heb het idee dat ik even opgang geholpen moet worden. Vandaar mijn vraag hier.

Overigens heb ik voor mijn tante die in Engeland woont op haar verzoek wat boodschappen gehaald die ze graag opgestuurd wil hebben. En daar doe ik een paar handen vol pepernoten bij in en een gedicht. Vond ik ook leuk om te doen!

Ideeen voor surprises zijn dus nog steeds welkom!

Ellen m v Julian

Het ligt er altijd een beetje aan voor wie het is.

Voor wat oudere kinderen is natte ontbijtkoek in de vorm van een mega grote drol altijd een succes (en dan het kadootje in een plastic zakje erin verstoppen, of als het kado te groot is een briefje met daarop de aanwijzing waar het kado te vinden is).
Maar dat zou ik m'n oma niet geven denk ik.

Als iemand sigaren rookt kun je van een grote rol   (waar posters in verpakt zitten) een enorme sigaar maken.

Als iemand van voetbal houd een papier-mache voetbal maken

Gaat iemand net op rijles is een auto weer leuk.

Ik vind het het leukst als het echt iets persoonlijks is.

Ik heb een keer voor een jongen een kadootjesmachine gemaakt.
Een doos, met een paar stokken en schuifjes, en dan moest hij in de goede volgorde knoppen indrukken, stokken eruit trekken, schuifjes opzij doen tot het kadootje eruit kwam rollen. Da's wel een heel geknutsel, maar het was de moeite waard.

Dus misschien als je verteld voor wie het moet zijn, dan kunnen we wat gerichter meedenken.

Liefs NElleke

Nelleke, ben je toch meer crea bea dan je soms doet voorkomen. Leuk hoor!

Ik heb niet 1 persoon in gedachten; we hebben geen lootjes getrokken. De schoonfamilie vond het makkeijker om voor zichzelf een kadootje mee te nemen .
Ik wil voor iedereen een kleinigheidje kopen en dan of een gedichtje of een surprise erbij te doen...Het lastigst zullen onze 3   oma's (overoma's van Julian dus) zijn...
Dat zal iets worden van een doosje bonbons, een plantje, of iets met Julian er op, een kalender ofzo.

En was je van plan voor iedereen een suprise te maken? Ik zou maar gauw beginnen!

Denk gewoon even na over de persoon waar het voor is en je bedenkt vast iets leuks.

Je zou ook een spel kunnen bedenken waarin iedereen naar z'n kado moet zoeken. Of anders dat iedereen een aanwijzing moet 'verdienen' om z'n kado te vinden/krijgen.

Succes!
Nelleke

Terug
Bovenaan