Susan, hoe was je weekend??

Hoi Susan,

Nou, de titel zegt het al he? Hoe was je weekendje Groningen?
Waar ben je geweest, wat heb je gedaan, waar heb je gegeten, geborreld? Hebben jullie het leuk gehad? Hoe was het zonder gezin op stap te zijn (ook voor je vriendin, want die gaf nog bv toch?)
Kortom: VERTEL, VERTEL!!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Ik ben eigenlijk benieuwd of je iets op hebt van die menu-kaart die hier stond???
Die was genoeg om me watertandend naar beneden te laten gaan en te zoeken naar iets te snaaien hier in huis....

Kus, Marieke

Ja susan ben je wezen eten bij house of spice vertel vertel!!

Lunchkaart

Grote bol met sorpressa, gorgonzola dulce, geroosterde
aubergines, courgettes & pesto rosso.
€ 4,40
€ 5,95
3 plakken geroosterd brood met gerookte, gepeperde kip, tomaat, sla, huisgemaakte mayonaise & mozzarella.

Grote bol met roomkaas, geroosterde aubergines, courgettes, vleestomaat,
salade & pesto rosso of
pesto verde - naar keuze.

€ 4,00
€ 5,95
Pikant broodje gevuld met uitgebakken Turkse salami, gepeperde kip, frisse salade
& roomkaas.

Grote krokante bol met biologische geitenkaas uit
Oude Bildtzijl met honing, basilicum, gemengde salade, pommedori & basilicum pesto.
€ 4,80
€ 6,40
Even vragen wat er vandaag is.

Grote krokante bol met echte Parma ham, frisse salade, balsamico mosterd & mozzarella.
€ 4,50
€ 5,95
En die is onbeperkt ...

Deze scherpe met echte Parmiggiani, gegrilde aubergines, courgettes & rucola sla.
Een aanrader voor de persoon die liefst wat pikanter eet.
€ 4,80
€ 4,95
Gebakken ei (spiegel, dubbel of kapotte dooier) op brood met dun gesneden Serrano ham, kaas of Serrano & kaas.

Grote krokante bol met fijne Milanese salami, pommedori, basilicum pesto, rode ui & Parmegianni.
€ 4,40
€ 5,95
Even vragen wat wij vandaag gemaakt hebben.
Bedoelde je deze menukaart Marieke?

Er gaat NIETS boven Groningen............. dat was de slogan toch?
Het was écht genieten zeg, wat een leuke stad daar boven in het land!!

We zijn zaterdagochtend aangekomen en checkten om 10.00 uur in ons hotel aan de oude boteringestraat. Echt gaaf: slapen onder de houten balken en 's ochtends ontbijten in een strakke maar toch erg knusse ontbijtruimte. Hoe oud en nieuw in balans kan zijn.

Uiteraard zijn we gelijk de stad ingegaan en omdat we al erg vroeg op pad waren, zijn we begonnen in House of Spice (de tip van Jennifer). Het was nog wat vroeg voor heerlijke broodjes, maar we hebben onze vingers opgegeten bij de huisgemaakte chocoladetaart, onze lippen afgelikt bij de heerlijk cafe macchiato en genoten van heerlijke verse jus.

En toen zijn we van start gegaan: SHOPPEN!!! Ben helemaal verkocht aan de Folkingestraat: de woonwinkel binnenste buiten (toch?), Toy Toy, een winkeltje iets verderop met plaids, tassen, kalenders, een winkeltje met geweldige kinderkleertjes/laarsjes.verkleedkleren/speelgoed, een sieradenwinkel........ en dat allemaal in 1 straat!!! In de straat waar ook de prenatal zit, hebben we vervolgens wel een uur in een kinderboekenwinkel doorgebracht.

Tijd voor een late lunch (de taart gezakt en de shoplust bevredigd): op naar PUUR! (tip van Ellen). Helaas: nokkievol, geen plekje te vinden (en wat zag het er lekker uit!!). We zijn toen terecht gekomen bij Zomers op de Vismarkt. Ook erg leuk én lekker. De lunch liep geruisloos over in een borrel en tegen 6-en zijn we toch maar even terug gegaan naar het hotel. De gekochte spullen bewonderd, even boekje lezen, lekker douchen en omkleden en hup de stad weer in........

Lekker naief gedacht dat we op zaterdagavond rond 20.00 uur legio keuze hadden om ergens aan te schuiven, maar helaas: rondom de markt, de poelestraat en de peperstraat: alles vól................ Helaas!!! Maar op weg die kant op, hadden we al een leuk eetcafe gespot in de Oude Boteringestraat: Mr. Mofongo. Toen we daar tegen negenen neerploften hebben we een fles rosé besteld,  lekker gegeten, nog een fles rose besteld en om half 2 rolden we zó naar ons hotel.

Wat is het toch heerlijk om er even ongecompliceerd met een vriendin tussenuit te gaan, heel veel te lachen, te shoppen, te praten en alle tijd voor elkaar te hebben. We hebben echt heel veel lol gehad, de groningers zijn vriendelijk en gastvrij, het was ultiem stadweer........... wat wil je nog meer?

Was er dan niks wat niet klopte (buiten een beetje een houten hoofd zondagochtend)? Jawel...............
In de hotelkamer naast ons lag een stel mét een kind van een jaar. En dat kindje sliep niet zo best: van vier tot vijf bijvoorbeeld niet en vanaf   zeven uur ook niet meer. Grrrrrrr, van (uit)slapen is het dus niet gekomen, want ook dit hotel heeft niet geinvesteerd in dikke muren.

Liefs en meiden: bedankt voor de tips! Ik heb er een geweldige herinnering bij en een stad gevonden waar ik zeker nog een keer terug ga komen!!

Susan
ps. En het aller-aller-allerleukste van het hele weekend was toch lekker het thuiskomen: 2 stralende kinderen en een man die heel blij was dat ik er weer was (en niet in de laatste plaats omdat we dan weer samen konden zorgen haha)

Wat een verhaal hahaha (lekker niet lezen hoor, als je het te lang vind)
En wat ik nog vergeet: mijn vriendin geeft inmiddels geen borstvoeding meer en heeft lekker meegdronken (mocht je denken dat ik die 2 flessen alleen heb weggewerkt.....)

Groetjes
Susan

Hey Susan,

ik heb nog even aan je gedacht dit weekend! Super joh dat je het zo heerlijk hebt gehad! En vooral die laatste zin van je vond ik erg lief, wat ben jij trots en blij op en met je gezinnetje!

liefs Jenneke

Hey Susan,

Je verhaal lezend krijg ik helemaal zin om ook naar Groningen te gaan....hahaha!
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Ja, we hadden even moeten zeggen dat als je op zaterdagavond uit eten wilt gaan het wel handig is om dan gereserveerd te hebben. Het is, vooral in het weekend, zó vreselijk druk overal. Maar gelukkig zijn jullie niet verhongerd! Zomers...daar ben ik nog nooit geweest, maar dat zal ik binnenkort eens doen. Het is geloof ik net een half jaartje open ofzo.
Die kinderboekhandel, ja die is echt leuk. Ik kan me erzelf ook helemaal verliezen in die zaak, heerlijk zoveel keus!

En de House of Spice, ik moet er al honderden keren langs zijn gefietst, maar ben er nog nooit binnen geweest (sinds het deze zaak is tenminste, daarvoor was het een wat alternatieve tearoom ofzo), dus dat ga ik ook eens doen binnenkort.

Leuk om zo via het forum op allerlei gedachten/ideeen gebracht te worden!

En ja, dat thuiskomen is natuurlijk het allerleukst van zo'n weekendje weg, dat snap ik helemaal!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan