sushi als lievelingseten

Lieve mama's!

In mijn omgeving, bij kinderen van vriendinnen (ik woon in Amsterdam zuid) merk ik steeds meer dat het normaal wordt en bijna aangeleerd dat kinderen een luxe smaak qua eten ontwikkelen. Zo heb ik al veel gezien dat jonge kinderen tijdens het uit eten niet meer warm worden van frietjes of pannekoeken, en dat liever ossenhaas dan vissticks eten.
Ik probeer dit bij mijn kinderen heel sterk tegen te gaan, omdat me dit niet goed lijkt. Ties (4) en Berber (3) worden gelukkig nog uitzinnig blij als je frietjes gaan halen.
Wat broodbeleg betreft is Berber heel makkelijk, maar Ties begint een eigen willetje te ontwikkelen. Zo wil hij de laatste tijd alleen maar selleriesalade (van die johma lunchsalades) op zijn broodje. En nu weet ik niet zo goed of ik dit tegen moet gaan, of dat het wel gezond en goed om een kind van 4 dit te geven. Er staat wel een kies bewust logo op, maar wat zegt dit nou helemaal. Wie kan me helpen met deze kwestie?
 
Hoi Annabel,
Ik zou zeggen, lekker geven! Na een paar weken is het nieuwtje er vanzelf van af, en wil hij weer wat anders. Wij hebben hier werkelijk maanden lang 'kabouter plop'hagelslag gehad. Wilde ik ook tegengaan omdat ik eigenlijk vind dat ze tussen de middag iets hartigs op brood moeten (alsof 40+ kaas minder vet bevat als hagelslag :) ) En van de ene op de andere dag zei Iris 'mam, nu wil eens iets anders.". En tegenwoordig kiest ze bijna altijd iets wat toevallig in het zicht ligt. En hij eet geen bakje per dag hè, dat scheelt.
Succes, Claudia
 
lekker geven joh. Hier is het sinds het weekend opeens een boterham kruidenroomkaas. Nou ja gezond nee vast niet maar wel lekker. Ze smullen er van. Eten het een paar dagen en gaan dan weer over tot wat anders. Maar he wat zit er in smeerworst, of plakjesworst voor een vet, zout enz?

Daarnaast is het 1 boterham hooguit 2 en eet ze graag gezonde dingen en beweegt genoeg.

Liefs
 
Terug
Bovenaan