sushi als lievelingseten

Lieve mama's!

In mijn omgeving, bij kinderen van vriendinnen (ik woon in Amsterdam zuid) merk ik steeds meer dat het normaal wordt en bijna aangeleerd dat kinderen een luxe smaak qua eten ontwikkelen. Zo heb ik al veel gezien dat jonge kinderen tijdens het uit eten niet meer warm worden van frietjes of pannekoeken, en dat liever ossenhaas dan vissticks eten.
Ik probeer dit bij mijn kinderen heel sterk tegen te gaan, omdat me dit niet goed lijkt. Ties (4) en Berber (3) worden gelukkig nog uitzinnig blij als je frietjes gaan halen.
Wat broodbeleg betreft is Berber heel makkelijk, maar Ties begint een eigen willetje te ontwikkelen. Zo wil hij de laatste tijd alleen maar selleriesalade (van die johma lunchsalades) op zijn broodje. En nu weet ik niet zo goed of ik dit tegen moet gaan, of dat het wel gezond en goed om een kind van 4 dit te geven. Er staat wel een kies bewust logo op, maar wat zegt dit nou helemaal. Wie kan me helpen met deze kwestie?
 
Tja, hier zijn ze ook dol op sushi en biefstuk en komkommertjes en eerlijk gezegd, dat juich ik toe, Het is toch echt een stuk gezonder als friet en frikandel en ik zie liever dat kinderen uitzinnig worden van gezond eten als van junkfood.

Het kiesbewustlogo is gewoon reclamepraat.
 
Hoi,

Ik vind dat je moet kijken naar gezond en niet zozeer naar wat en dan bedoel ik niet dat je elke dag ossehaas moet eten, ik vind selleriesalade van johma niet echt gezond ondanks dat het een groente is,maar er zit bij mijn weten toch ook veel andere rommel in! zoiets zou je kunnen bewaren voor het weekend en dan kun je ook iets van hun favorieten eten maken, het moet overigens wel in je budget passen natuurlijk maar ikzelf heb er geen moeite mee als mijn kinderen liever ossehaas ipv een frikandel hebben!
Dat kies bewust logo slaat trouwens nergens op, het wil niet zeggen dat een product echt gezond is, al is dat wel hoe kinderen het zien!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan