Sushi eten

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik ga vanavond uit eten bij een sushi restaurant. Ik ben vegetarisch en eet geen enkel dier dus vanavond zal ik ook helemaal vegetarisch eten. Maar toch vroeg ik me af is het slim om hier uit eten te gaan ivm kruisbesmetting ofzo.. er zijn ook dingen zoals frietjes enzo maar ik zal ook vegatarische sushi eten waar geen vis in zit! Ik weet niet maar ik vraag alles liever 2 keer na??</p><p>alvasg bedankt</p>

Je kan altijd nog aangeven dat je zwanger bent, zij willen het ook niet op hun geweten hebben als jij ziek wordt van hun eten :)
Maar alle opties die je noemt klinken idd veilig hoor, gewoon lekker doorhappen! Veel plezier

Hoi Babe jans, 
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.. ik denk dat je zwanger bent? maar als je toch al vegetarisch eet, eet je automatisch geen rauwe vis toch? 
Wat bedoel je met kruisbesmetting? 

[quote quote=10485094]Hoi Babe jans, Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.. ik denk dat je zwanger bent? maar als je toch al vegetarisch eet, eet je automatisch geen rauwe vis toch? Wat bedoel je met kruisbesmetting?[/quote]
 Misschien als het toch met hetzelfde mes is gesneden ofzo ?☹️

Het 'gevaar' van sushi is naast rauwe vis ook de bacteriën die kunnen ontstaan in de koud geworden rijst. De rijst mag dus niet te oud zijn.
Dus vooral aangeven dat je zwanger bent.

Ik heb het om die reden niet gedaan. Wilde niet dat de gezondheid van mijn kind afhankelijk was van hoe goed mensen in de keuken opletten welke schaal/ mes/ snijplank enz ze gebruiken. 

Maar denk dat ontzettend veel mensen het wel doen dus de kans dat er iets misgaat is minimaal.

Bedankt voor de reacties!! Ik ben die dag niet gegaan! Ik had er ook helemaal nog niet bij stilgestaan omdat ik zelf geen vlees of vis eet maar ik bedacht me opeens het ligt wel allemaal naast elkaar enzo. Voorlopig eet ik lekker thuis de laatste weekjes??

Terug
Bovenaan