Sushi

<p>Hoi vraagje: ik kan nu al niet stoppen met denken aan sushi en ben pas 7 weken zwanger.. </p><p>Nu hoopte ik eigenlijk gewoon sushi zonder vis te kunnen eten in een sushi restaurant. Nu ziet mijn vriend dat niet zo zitten omdat hij bang is dat ze de sushi met rauwe vis waarschijnlijk met hetzelfde mes snijden als de sushi zonder vis. </p><p>Hoe staan jullie daar in? Gaan jullie wel eens sushi eten in een restaurant of maken jullie het thuis?</p><p> </p>

Ik zou het niet doen. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik nogal voorzichtig ben en liever safe than sorry ? Door rauwe vis kan er veel misgaan met je ongeboren kindje en dan moet je er dus op vertrouwen dat er in het restaurant alles met schone messen op schone planken wordt gesneden en bereid op een schoonwerkblad. Denk persoonlijk niet dat je die garantie volledig krijgt. 

Dan zou ik eerder zelf sushi maken. Ben je wel een uurtje mee bezig maar dan kun je er precies in doen wat je wilt en weet je zeker dat het goed zit. 

Hoi! Ik at wel sushi zonder rauwe vis, maar dan wel zelf gemaakt. Normaal bestellen we vaak sushi (we eten het eigenlijk nooit in een restaurant maar altijd thuis) maar daarvan had ik toch iets van ja.. je weet het niet.
Maar op zichzelf denk ik dat de kans heeeel klein is dat er, door eventueel snijden met een zelfde mes, iets mis zou gaan als je de sushi zonder vis neemt in een restaurant én daarbij aangeeft dat je zwanger bent. Mijn ervaring is wel dat als je in een restaurant eet en zegt zwanger te zijn mensen wel extra opletten, maar 100% zeker ben je nooit.
Overigens heb ik op een gegeven moment tegen m'n vriend gezegd dat ik zijn goedbedoelde adviezen soms toch echt naast me neer ging leggen, omdat ik als het aan hem lag ook niet mocht kaasfonduen haha, dus dat kun je ook altijd nog overwegen ergens de komende 33 weken ?.
Fijne zwangerschap!

Bij geisha hebben ze op het menu zelfs precies staan welke sushi je mag eten wanneer je zwanger bent. Ik heb daar meerdere keren gegeten hoor, heerlijk!

Ik heb gewoon sushi zonder rauwe vis op. Ik ben misschien redelijk makkelijk daarmee, maar had er ook zo'n  trek in haha. 

Als je aangeeft dat je zwanger bent, houden ze daar echt rekening mee. 
Bij de grotere restaurants heb je zelfs als een menu voor zwangeren
ik heb ook sushi gegeten zonder rauwe vis dus bijv met garnaal en kip. Had ik toch soort van de smaak van sushi. 

daar komt bij dat je eigenlijk heus wel rauwe vis mag als het maar super vers is. Dus als je bij de ECHTE sushi restaurants gaat eten mag je daar zelfs echte sushi eten. Maar dan moet je zeker weten dat het vers is. En ja je betaalt een godsvermogen voor dat kleine stukje maar ach. Haha 

Terug
Bovenaan