Sushi!

Eén van de dingen die je tijdens een zwangerschap niet zou mogen eten is sushi...ik ben erg gek op sushi en had de eerste weken ook heel veel zin in vis en sushi. Vorige week was ik bij de verloskundige in het ziekenhuis en die vertelde me dat je gewoon sushi mag eten! Het gaat volgens haar alleen om rauw vlees dat niet mag maar niet om rauwe vis. Dus mijn vriend heeft meteen sushi voor me gehaald en ik heb een hele bak sushi op zitten peuzelen, happy dat ik was! :)

Groetjes, Kirsten
 
Nooit geweten dat je dat wel mocht eten. Ik was er net zoals jij heilig van overtuigd dat dat dus niet mocht. Ik zat zelf nog even te googlen en toen las ik dat je beter geen zwaardvis kan eten. Vorige week een etentje gehad en netjes de rauwe tonijn laten staan, maar dus wel de zwaardvis gegeten. Mmmmmm....niet zo heel erg slim dus....
 
Rauwe vis is oké, maar volgens mij wordt het wel weer wat tricky als de vis vacuüm verpakt is, ivm liberia. Zit dit dus niet in de sushi dan is het oké:).
Had het zelf ook opgezocht aangezien ik over 2weekjes met mijn zusje sushi ga eten:)
 
Ja volgens mijn Vk mag je ook gewoon sushi. Ze zegt dat dit zelfs heel gezond is! Ik ga over een aantal weken ook uit eten naar sushitent. Heerlijk!
 
Volgens mij geldt de stel regel: dubbeldood of kakelvers!
Dus Shusi kan maar niet die voor verpakte van de Albert Hein, (net zoals de voorverpakte gerookte vissen & garnalen ook niet mogen maar wel super verse. ) Wel super verse sushi en dat het liefste heeel vaak als het aan mij ligt!
 
Hoi,
ja ik heb ook ook altijd begrepen dat je sushi alleen mag eten als het echt heel vers is. Aangezien ik het in restaurants dan weer niet zo vertrouw laat ik het liever staan. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het veel vervelend vind dat ik het rauwe vlees moet laten staan! Daar ben ik namelijk enorm gek op! Vooral tartaar, rosbief, filet amircan, osseworst heerlijk! En natuurlijk een heerlijk biefstukje wat nog lekker rood is van binnen. Mmmm, mis het nu al! Maar ik weet dat na mijn bevalling mijn lieve man mij er weer mee gaat overspoelen, dat was vorige keer ook zo, dus dan haal ik de schade wel in hihi!
Liefs,
Mar
 
Ow heerlijk!!! Zat laatst krantje van jumbo te bekijken en daar stond allemaal sushi in. En een trek dat ik erin kreeg! Het was al 20.45 en gelukkig is de verse sushi bar tot 22 uur open. Meteen gebeld en bestelling doorgegeven. Heb er een 1/2 uur voor moeten rijden, maar ow wat was het dat waard!! Man lief verklaarde me voor gek, maar als je het in je kop heb moet het gebeuren. As zondag lekker weer sushi eten!! Maar dan 5 gangen. Mmmmmmmmm. Heerlijk van genieten dames!!
 
Terug
Bovenaan