Suus, Floor

Hi meiden,

Hee Suus, jij ook hier?! Als het goed is ben jij nu net thuis voor de laatste IUI! Ik ben benieuwd hoe het gegaan is.

Ik ben in mijn 10e week gecuretteerd, het vruchtje was gestopt met zes weken. Ik wist niet dat ik zo depri kon zijn. Ik heb mezelf een paar weken opgesloten, keerde even geheel in mijzelf en wilde wachten tot mijn lichaam zijn werk zou doen. Helaas bleef dit uit. Het wachten viel me zwaar tegen, maar wilde liever niet gecuretteerd worden. Na een week had ik het al gehad en snakte naar de ingreep. Ik bleef maar doorzwangeren, was nog steeds misselijk en vond dat een gemene streek van moeder natuur.

Na de curettage heb ik nog een keer heel erg gehuild en toen leek ik 'schoon schip' gemaakt te hebben. Ging weer aan het werk en kreeg mijn energie weer terug. Toen kwam de kijkoperatie, omdat ik dus klachten bleef houden (ongi kwam incognito, veel buikpijn en rugpijn). En nu is het opnieuw wachten wat mijn menstruatie doet -de vorige, na kijkoperatie, leek zo ongeveer op een vulkaanuitbarsting...

Je schreef over een samenlevingstest. Daar heeft mijn gyn met geen woord over gerept... Is dit nodig na een miskraam? Ik heb geen idee, maar is het bewijs van een positieve samenleving al niet geleverd door het feit dat je zwanger van elkaar kunt worden? Ik heb geen idee hoor! Anders moet ik dit toch maar eens gaan aankaarten.

Over het werk: ik zit in de communicatie-sector (deels presentatietrainingen voor bedrijven, gebarencursussen - praktiseer daarnaast ook als logopediste). Ben begonnen met 2'5 dag en zit nu aan een full-time job met een partner en twee mensen in loondienst. Het is hard gegaan! Wat doe jij?

Floor, fijn dat er niets uit chromo-onderzoek kwam! Hoe lang was jij bezig voor je miskraam en hoe lang geleden was de miskraam?
Ik ga over een week terug naar de gyn voor controle na een kijkoperatie. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen en hoe lang hij ons laat proberen op de natuurlijke manier. De klok tikt, ik ben 34 en weet zelf nog niet zo goed hoe lang ik de natuur haar best wil laten doen... Moet daar echt over gaan nadenken!

Lfs Lara

Lieve Lara,

Ja ik ook soms hier! Ik heb net effe bij m'n man en vriendin uitgejankt en nu gaat het wel weer. Alle lieve reacties van iedereen trekken me er weer doorheen. Maar nu zit jij aan de drank!! Da's weer 'n ander forum, haha!
Thanks to you kan ik nu ook beter loslaten dus dat scheelt!

Ik herken je verhaal over de miskraam heel goed, heb het op dezelfde manier gedaan ongeveer, da's toevallig!
Ook ik wilde een week wachten maar hield het gejojo tussen zwanger voelen en niet zwangerzijn in m'n hoofd na een week ook niet meer vol en ben toen voor de curretage gegaan, nu 2 jaar terug. Had ook op mij vrij lang veel inpact. Maar ècht balen voor jou dat het bleef nazeuren en dat je zelfs die kijkoper. moest ondergaan. Wel gunstig dat daar (behalve de cyste) niets uitkwam, nu je gewone ongi nog.

Hopelijk wordt je 't niet wéér zo erg als laatst, meid je leek 'bloody Lara' wel! En je voelde je 'dame Edna':)

We moeten het soms ook allemaal maar relativeren...het is niet anders.

Leuk dat je in de communicatiebusiness zit, dacht al zoiets gezien je sublieme woordkeuze en schrijfstijl!
Ik werk zelf als man.ass. in de energiebranche (geef mezelf regelmatig 'n shotje!) in Arnhem.

Oja zo'n samenlevingstest wordt gedaan als je kiest voor de bekende onderzoeken, maar misschien ben je daar helemaal niet aan toe of wil je dat niet, dat kan ook natuurlijk.

Spreek je gauw weer en keep my fingers crosses voor een normale ongi en een positieve uitslag uit het chromosomenonderzoek!

Liefs, Suus

Hoi Lara,

ik ben bij de eerste poging meteen zwanger geworden. Helaas ging dat met 12 weken mis. Daarna was ik weer snel zwanger, na 2 maanden, helaas is dat met 6/7 weken misgegaan, net als de 3e en 4e keer. Toen even gewacht en 5e keer was ook snel raak, maar met 8 weken mis. Het hartje klopte niet meer. Nu zijn we na 2,5 maand weer bezig en afgelopen maand is het dus niet gelukt. Misschien als het iets langer duur voor het weer raak is, dat het wel goed gaat. Eerst nog even de nresultaten afwachten begin juli en dan hopen dat er niets ergs uitkomt.
Veel succes met de uitslag van je chrom's en met zwanger worden natuurlijk!

Groetjes Floor

Terug
Bovenaan