Suus

Hoi Suus

Nou ben vanochtend dus weer geweest. Er was goed en er was slecht nieuws.

Het baarmoederslijm was weer mooi geslonken en rustig, dus ik kan dus kunnen beginnen met hormoonstimulatie. Vanavond 1e injectie.

Het slechte nieuws was dat de cyste er nog zat en die moest dus weggeprikt worden. Au. Nou ja achteraf gezien viel het best wel mee, maar in eerste instantie schrik je wel effe hoor. Er wordt een beetje dezelfde procedure gevolgd als bij de punctie, behalve dan de verdoving, die krijg je nu niet, ook omdat dit maar 1 prikje en heel kort zal gaan duren.

Moet zeggen dat ik een hele aardige gyn had deze keer. Ondanks het feit dat ik het min of meer wel verwacht had, was ik behoorlijk geschrokken toen ik hoorde dat hij het weg ging spuiten (gelijk 2 kleine traantjes van de schrik ) dus de assistente ging alles klaar zetten en hij werd door een collega nog ff aangesproken op de gang. Daarna kwam hij weer terug en vroeg of ik van de schrik bekomen was en bij alles wat hij ging doen gaf hij uitleg. Hij waarschuwde ook toen de prik kwam. Au! Dat voel je idd wel even, maar ja het leed was achteraf gauw geleden. Het vloeistof uit de cyste kon niet in 1 flesje, hij had er echt 2 nodig. Was best grappig om op de echo te zien hoe zo'n cyste langzaam leeggezogen worden. (maar ja ik hoop toch heel snel iets anders op de echo te zien ) Daarna, toen alles gebeurd was zei hij, met een aai over mijn been: en zie je wel het valt best wel mee he. En hij hielp me ook nog uit die stoel.

Daarna door een assistente nog uitleg gekregen over de prik, dus vanavond gaan we er voor. BRR. Ik ga het dus echt helemaal zelf proberen he. Dapper he. Ach na zoiets als dit moet me dat ook gaan lukken.

Dus fase 2 is van start gegaan. Wordt nu best spannend.

Volgende week woensdag moet ik weer voor de echo en dan gaan ze kijken hoe het met de eieren staat. Op z'n vroegst maandag / dinsdag 25/26 oktober de punctie. Dus het is nu weer ff wachten, maar niet voor lang. Het is wel een echte vuurdoop geworden die eerste keer van mij. Hopelijk blijf de rest me bespaard (overstimulatie enzo).

Dus volgens mij moeten we allebei op dezelfde dag komen. Ik hoop dat jij direct door kan en niet zoals ik nu 2 (of meer weken moet wachten)

Liefs Mariska

Hoi Chantal,

Hoe groot mijn cyste was weet ik eigenlijk niet is niet gezegd ik denk zelf rond 2/3 cm. Kijk en ik weet niet of ze weten wat voor cystes jij hebt. Bij mij was de oorzaak/oorsprong duidelijk, maar dat is natuurlijk niet voor iedere cyste zo he, dus misschien daarom bij jou een kijkoperatie.

In ieder geval heel veel sterkte.

Mariska

Terug
Bovenaan