@sweetwicca

bedankt voor je berichtjes. ik vroeg me af hoe je met overgewicht afvalt tijdens de zwangerschap. ik zou het me namelijk heel goed voor kunnen stellen, ik heb overgewicht en dat ligt ook grotendeels aan hormonen. Hoe verloopt verder je zwangerschap?

Sorry ben gewoon nieuwsgierig.....

Liefs Vic

hoi vic
dieeten deed ik niet aan, ik wou wel afvallen maar volgens dieetisten eet ik te weinig. ik zou dus moeten afvallen door meer te eten, maar dat lukte mij niet. meer bewegen ook niet omdat mijn lichaam niet meewerkt. mijn spieren moeten 2x zo hard werken als normaal om mijn gewrichten goed op de plek te houden. met mijn 20 kilo overgewicht en maat 46 vond ik het wel best, Iedereen heeft wel iets om onzeker over te zijn. Dus grapte ik de laatste paar jaren: zul je zien als ik zwanger ben dat de kleine mijn vet opeet. en toen was ik zwanger :) 24 weken alweer. En mijn eetlust is slecht, ik ben een slechte eter, Ik eet netjes 3 maaltijden en 2 tussendoortjes, maar door weinig eetlust en misselijkheid zijn het kleine maaltijden. de kleine groeit supergoed en toch kom ik niet aan. de 1e 2 maand viel ik af en tot nu toe blijf ik op dat gewicht hangen. ik zie het ook in mijn lichaam, ik word slanker en die buik groter. Alle testen op suiker, ijzer en hartslag zijn goed. extra testen gehad voor diabetes. Wel veel vermoeid, waarschijnlijk door dat ik toch meer zou moeten eten. geen idee hoe ik er na de bevalling uitzie, of dit nog verandert of niet maar op dit moment voel ik me wel supersexy :) Belangrijkste is dat jij je niet druk maakt om je gewicht tijdens de zwangerschap, gekke eetfratsen toestaat, word het heel extreem dan kun je altijd afremmen. belangrijk is dat jij je goed voelt en na de geboorte een supermam bent, en supermamas zijn er in alle maten. zo ben ik de zwangerschap in gegaan. ik ga 1x week naar de chinees of McDonalds, daar heb ik trek in en dat gun ik mij ook gewoon. of thuis chocola eten, vooral als ik moe ben heb ik die neiging. eten is eten en de kleine heeft het toch nodig. hoe gaat het verder bij jou?

Hoi!

Ja ik ben nog steeds druk om zwanger te worden. Ik ben eigenljik heel mijn leven al gewoon normaal tot slank geweest, ik heb boulimia gehad en ben toen 20 kg aangekomen en dat is er niet meer afgegaan en daar worstel ik nu nog steeds mee. Ik ga straks al de 8e ronde in en hoop dat het nu eindelijk eens raak is... Ik drink en rook ook niet en probeer gezond te eten en voldoende te bewegen.
Wat leuk om te horen dat je je nu supersexy voelt, ik hoop dat ik dat straks ook mag ervaren hahaha.
Ik denk dat ik net als jou ook vaak te weinig eet en soms eet ik ook onregelmatig, maar dat probeer ik nu beter te sturen. Ik heb me een aantal maanden terug laten testen op bloeddruk, suiker, schildklier etc en dat was allemaal goed ondanks mijn overgewicht. Dus dat is wel fijn! Ik vind het fijn om te horen dat je ondanks overgewicht je toch een fijne zwangerschap/bevalling kunt hebben en je lekker in je vel kan zitten. Hoe was je 20-weken echo? dat lijkt me erg spannend. Sta je eigenlijk onder begeleiding van een gynacaloog of een verloskundige. Ik hoor soms dat gynacalogen heel fel kunnen reageren op je als je overgewicht hebt.
Hopelijk gaat alles goed met jou.

Liefs Vic

Terug
Bovenaan