hoi hoi
Ja aangezien ik zo verzwakt was en mijn ervaring dat bv best een aanslag is voor je lichaam en je bent veeel langer bezig met de voedingen had ik al snel besloten dat ik het niet wou
Ik wou zo snel mogelijk weer beter zijn zodat ik ook een moeder kan zijn.
de baby
Ik heb gewoon aangegeven dat ik geen bv doe.
Niemand die er over klaagde, in het ziekenhuis krijgt je kleine gewoon na een paar uur haar 1e flesje en jij oefent dan met haar/hem. Ze moeten nl even leren drinken maar dat is bij de borst ook. In het ziekenhuis regelen ze verder alles, ze beginnen met 20ml en de 1e nacht heb ik aangegeven dat ik wou rusten van de bevalling en hebben zij Jonna voor mij gevoed. Ze krijgen dan elke 3 uur de fles aangeboden.
Ochtends lag Jonna alweer bij mij op de kamer en werd ik wakker van haar huiltje, ze wou de fles weer.
De borsten zelf heb ik direct 24/7 in een strakke bh gedaan, met veiligheidsspelden nog strakker gemaakt (de decolete naar elkaar toe getrokken, stond wel leuk) en vooral afblijven. pas dag 3 begon de stuwing. afblijven en afblijven, met slapen kussen onder mijn oksel zodat mijn arm niet ertegen aan lag. De bevroren inlegkruisjes en kool heb ik niet gebruikt, de volgende dag zakte het al af.
na 3 dagen had ik mijn gewone borsten weer terug. bijna geen stuwing gehad. maar afblijven is vooral de sleutelcode
manlief was iets te enthousiast en dat koste een dag extra bh dragen.
dus absoluut geen douche op je borsten zetten of kneden want dat stimuleert de melkaanmaak
tis weer even net alsof je een dikke buik in de weg hebt omdat je het daar even moet ontzien