Symptomen delen!

<p>Goedenavond!</p><p> </p><p>Momenteel ben ik iets meer dan 17 weken zwanger maar ben ik ook echt de enige die in mijn omgeving zwanger is. Niet echt iemand om symptomen en ervaringen mee te delen dus. Daarom wou ik hier wat neerzetten wat ik tot nu toe heb ervaren. Het is trouwens een jongetje! :) </p><p>Ik merk best wel dat ik vlot aankom, ik mijd de weegschaal nu al omdat er al zeker 6 kilo aanplakt, dit gewicht zal ook deels in mijn borsten zitten want die waren al groot maar zijn nu zwaar en gigantisch. Verder zie ik ook wel mijn bovenbenen die al iets steviger aangelegd waren indikken. Ik was maar 55 kilo maar ik ben erg klein waardoor ik snel propperig word. Ik probeer nu maar niet teveel meer te wegen en te doen wat ik denk dat goed is. </p><p> </p><p>Sinds mijn buik groeit merk ik dat ik erg let op de grootte. Zo is mijn buik in de ochtend natuurlijk kleiner. Of als ik naar de wc ben geweest, dit is logisch maar vind ik toch soms nogal een ding en word er onzeker van. Ik heb vandaag een angelsound besteld en ga deze morgen avond proberen, dit puur om te gaan proberen mijn onzekerheid wat weg te nemen, ik kamp nogal met onzekere gevoelens over of de zwangerschap wel goed gaat en hoop dat dit een oplossing is. Ik voel denk ik de baby nog niet, op die paar keer dat ik twijfelde of het niet een spastische darm was. </p><p>Ik heb licht last van me liezen. Het lijkt net of ze sneller ‘verreken’</p><p>dit was het wel een beetje, iemand die hier ook over mee kan praten, ??</p>

Hoi hoi,
Ik ben nu 26+4 weken zwanger en ben tot nu toe pas 3 kg bijgekomen. Dat maakt mij soms onzeker, buik valt ook nog wel mee qua omvang. Iedereen zegt nu dat ie meer begint te groeien.
Voel haar wel veel, maar pas ook vanaf 18/19weken. Dus maak je daar niet te veel zorgen over ?
Iedereen is anders en heeft weer zijn eigen onzekerheden. Zolang alle testen, bezoekjes aan de VK goed zijn, laat ik het los en probeer ik mezelf niet gek te maken ? en optimaal te genieten ?

Heyyy becca
Wauw al 17 weekjes weer. Wat gaat dat snel. ?
Ik heb gereageert op je topic toen van  ontpillen. 
Het beste is inderdaad niet te vaak op de weegschaal  te gaan staan.  Ik werd er zelf ook een beetje depri van. Dus deed dat alleen als ik bij de verloskindige was want daar moest het  altijd.
Ik was 16 kilo aangekomen  in totaal en naar 4 maanden alles weer afgevallen.  Dus gewoon lekker genieten en het komt daarna wel weer dat afvallen.
De angelsound heb ik ook en ben ik ook rond de 17 weken gaan gebruiken. Het was even zoeke in de eerste weken maar als je even de tijd neemt werkt die super goed en dit gaf mij super veel rust .
Ik was altijd onzeker  over of het hartje nog wel zou kloppen en kon mezelf weer gerust stellen door zelf teluisteren naar het hartje.
Naar mate ik de baby wat meer ging voelen gebruikte ik hem steeds minder.  Ik voelde de baby vanaf een week of 17.   
Weetje al waar je placenta  ligt ? Dit kan ook veel verschillen met wanneer je de baby kan voelen.
Zou je evt kunne na vragen met een echo.
En over je buik  onzeker zijn ken ik als geen ander.ik heb best een klein buikje gehad  in mijn zwangerschap  ook ben ik daardoor medisch geworden omdat mijn buik zo klein bleef en ze dachte dat het kindje ook te klein zou zijn.allerlei extra echos en dopplers heb ik in mijn laatste 10 weken gekregen.  Maar werd niet  veel wijzer. 
Ben met 38weken en 6 dagen bevallen van een gezonde zoon van 3254 gram dus niks te klein en paniek om niks.  Had hem gewoon verstopt
 Dus geen zorgen  over je buik en probeer  een klein beetje te genieten 
En hopelijk krijg jij ook wat meer rust met die angelsound  
Weet je trouwens al of je een jongetje of meisje krijgt ?

Hee Nicolle! 

Ja dat klopt! Wat leuk om nog een berichtje van jou te zien! Het is een jongetje! :) 
Ja ik heb die onzekerheden ook maar ik hoop dat inderdaad wat te verhelpen door de angelsound. Ik ga er morgen eens goed voor zitten en naar het hartje op zoek, hopelijk vind ik die snel! En probeer mezelf dan niet onzeker te maken als ik het niet vind. 
Bedankt voor je berichtje! zoals in vorige topics ben ik nog steeds niet want de onzekerheden af en ik vraag me af of dat nog wel gaat gebeuren maar probeer nu in ieder geval het te verhelpen. 
Verloskundige zei alleen dat de baby goed vooraan lag! 

Hallo Becca!
Hier nu 19 weken zwanger. Mijn vriend vond de doppler geen goed idee omdat hij juist paniek verwacht als ik t hartje niet zou vinden op n dag.
verder vind ik echt dat je van echo naar echo (of controle moment) leeft en ben ik de laatste paar dagen altijd n beetje nerveus.
Ben nu 2 kilo aangekomen dus dat is nog niet veel, mijn buik groeit goed en ik voel haar dagelijks.
Maar symptomen heb ik verder niet echt eigenlijk. Geen pijnlijke borsten, beetje vermoeidheid en geen speciale eetlust. Wel heb ik echt ONTZETTEND jeukende onderbenen, iemand hier ervaring mee? Het is vreselijk, soms MOET ik gewoon krabben maar het helpt niet. Ik smeer elke avond kei dure olie erop, maar het eerste uur erna lijkt het alleen maar erger, overdag gaat het wel beter. Heeft die iets met zwangerschap te maken?
groetjes!  

Hooi, 
Die onzekerheid (angst) is echt killing eh!! Ik geef de hormonen de schuld maar hier ook bang dat er van alles kan gebeuren.. nu 22 weekjes zwanger.. verder niet echt kwaaltjes. Ik weeg me niet en de verloskundige ook niet. Ik heb een vermoeden van mijn start gewicht maar geen flauw idee of dat klopt haha zolang de broeken nog over mijn benen/billen passen lijkt het mij prima te gaan. Ik denk maar zo; in mijn omgeving is iedereen weer zo goed als terug naar hun lichaam/bouw als daarvoor dus dat gaat bij mij ook vanzelf wel :) 
Hopelijk krijg je die onzekerheid onder controle! Ik merkte dat toen ik haar begon te voelen ik daar mijn zekerheid aan ging verlenen maar dat ik ook tegelijk weer bang kan worden als ze niet beweegt wanneer ik wil haha 

Succes!! 

Mijn partner vond de doppler eigenlijk ook geen goed idee maar ik ben erg onzeker en eigenwijs dus dit is echt hopelijk voor mijn eigen geruststelling. Jeukende benen ken ik niet sorry! Nerveus voor de echo’s ben ik ook altijd!! Volgende is 20 welen echo!

Heyy becca
En heb je de angelsound al uitgetest ?
 Wat leuk een jongetje ? 
En die onzeker heid heeft iedere moeder wel hoor. De een kan het gewoon wat beter wegstoppen of verwerken als de ander. Dit zijn je mama gevoelens al dus daar is niks  mis mee   je wilt het beste voor je kindje  en wilt dat alles goed is?

Terug
Bovenaan