symptomen tandjes

Mijn meisje is de laatste dagen erg jengelig. Ze heeft rode wangen maar geen koorts. Stopt alles in haar mondje en soms een natte poepluier. (maar dit laatste kom misschien door wisseling van voeding). Zijn dit tandjes? Wat voor symptomen zijn er nog meer? Of kan het ook iets anders zijn.? Het is nog wel erg vroeg, morgen is ze 4 mnd.

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Hoi,

Je kunt kijken in het midden van de onderkaak (daar begint het meestal, niet altijd hoor!) of het tandvlees dik, wat gezwollen  of/en rood ziet. Soms zie je dan al de tandjes tegen het tandvlees drukken. Als je zachtjes met je vinger er over wrijft kun je het soms ook voelen.

Je merkt het ook als ze overal op gaan bijten (bv op  je vinger als je wilt voelen haha), dus niet sabbelen, idd huilerig/zeurderig/rusteloos worden, dunnere luiers, soms verhoging, rode wangen  en veeeeeeeel kwijlen wat er weer voor zorgt dat de kleine huidirritatie op zijn wangetjes krijgt..

Ik zou, als het de tandjes zijn, Dentinox halen wat je op dat stukje tandvlees kunt masseren waar de tandjes doorkomen. Verder vinden de baby's het lakker als je het gewoon masseerd met je vinger of de bolle kant van een theelepeltje.

Succes!!

Ik hoor het wel..

Groetjes Esmé mv Kay

Nee hoor, is niet zo heel vroeg. Onze zoon had al twee tandjes met drie maanden.....
Nu is hij vijf maanden en komen er alweer twee door in de bovenkaak. Is echt heel zielig. Ik heb gel om er op te smeren en dat werkt ook erg goed.
Symptomen zijn inderdaad veeeeeeeel kwijlen, rode wangetjes, koorts, dunne poepluiers, overal op willen bijten, hangerig en huilerig.

Het zou zeker kunnen.
Weet je hoe oud jij en je partner vroeger waren toen jullie je eerste tandjes kregen? Mijn moeder heeft namelijk in mijn ikke boek geschreven dat als ik alle tandjes had gehad die zij had gedacht, mijn hele rug vol had gestaan (ha, ha), kijkend naar de symptomen als rode wangetjes, alles in de mond stoppen en dunne ontlasting. Al met al heb ik mijn 1e verjaardag tandeloos gevierd en mijn man ook. Dus bij Tijs verwachten wij voorlopig geen tandjes. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik dat niet in de gaten zal houden straks!

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan