symptomen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ben inmiddels ook verslaafd aan het forum ondanks dat ik mezelf nog zo beloofd had er niet meteen te veel mee bezig te zijn. Niet gelukt dus.
Ik ben hier ook nieuw sinds 1 week en kort geleden met de pil gestopt. Zit nu dus in ronde 1 en de slopende 2 weken wachten lijken maar niet voorbij te gaan. Behalve dat wachten voel ik me dus ook meteen onwijs beroerd. Misselijk, kramp in mn buik. Nou ben ik wel maag / darmpatient dus ga maar niet zitten hopen, maar dit heb ik al tijdje niet zo gevoeld.  
Weten jullie wat voor soort sypmtomen je aan je lichaam kunt merken in die twee weken als je zwanger zou zijn?

Groete,
Danielle

Hoi,

Ik zal er een paar noemen:

ongikrampen, pijnlijke borsten, grotere borsten, donkerdere tepels, misselijk, steken in de onderbuik, winderigheid, duizelig, grotere schaamlippen, vreemde geur of smaak. Er zijn er nog wel meer. Maar dat verschilt per persoon. De een is doodziek, en een ander voelt helemaal niks. Het gekke is dat de meesten hier op het forum iedere maand wel wat voelen. Ik zelf ook. Helaas hoeven al die symptomen dus niks te zeggen.
Ik hoop dat ik nu niet al je hoop de grond in boor. Dat is niet mijn bedoeling.

Groetjes, Kat

bedankt voor je reactie Kat.
Je hebt geen hoop de grond in geboord hoor. Ik heb alleen een raar gevoel in mn lichaam, en dan ga je meteen zitten hopen. Ondanks dat ik weet dat mn lichaam ook gewoon aan het stoppen met de pil, zeker omdat ik em doorslikte, moet wennen.
Als je in deze twee weken wat voelt gaan alleen meteen je gedachten een stukje verder. Ieder pijntje lijkt wel wat...haha.

Hoe is het met jou? was het niet je NOD?

Hoi,

Heb vandaag idd mijn NOD. Tot nu toe nog niks. Maar ik ben er nu al zo vaak ingetuint met die symptomen dat ik het afwacht. Ben alleen overtijd bij een zwangerschap. Nog nooit een afwijkende cyclus gehad. Ben wel benieuwd, maar heb totaal geen idee. De dag is nog niet om. En ik heb ook ongisymptomen. Ik zie het wel.
Ik hoop voor je dat het bij jouw raak is! Je weet maar nooit. Het kan wel in de eerste maand.

Groetjes, Kat

Hey Dan..

Het is niet zo vreemd dat je je na het stoppen met de pil anders voelt... je lichaam werd altijd geregeld door de hormonen in je pil en nu hormoonhuishouding weer normaal gaat worden kan dat idd anders aanvoelen.. Ik weet nog dat ik me elke week beter ging voelen... net of ik een stukje van mezelf terugkreeg.. vooral gevoelsmatig merkte ik dat er een groot verschil in zat. Nu je lichaam het zelf weer  over gaat nemen  en alle chemische hormonen je lichaam uit gaan kan dat iid verandering geven..

Hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent maar geef je lichaam ff de tijd om weer in balans te komen...
Veel succes,

liefs... Bats

Kat en Bats,
bedankt voor jullie lieve reacties. Echt een uitkomst dit forum.
Ik ga er idd vanuit dat het met het stoppen te maken heeft en hoop niet te veel. Eerst maar eens afwachten. 't zou wel wat zijn natuurlijk..in 1 keer. Maar dat zou ook weer niet 'eerlijk' zijn. Moet wel een beetje verdeeld worden...hehe.
Ik ga nog maar 1 1/2 week afwachten en dan zie ik het wel....of niet.
wanneer is het beste moment om te testen? Meteen als je NOD voorbij is of nog wachten?

Hoi Danielle,

Omdat het je eerste menstruatie is na het stoppen van de pil zou ik niet te vroeg testen. Het kan na het stoppen met de pil even duren voordat je menstruatie weer wat regelmaat heeft. Helaas is de regelmaat van met de pil niet je cyclus van daarna.
Weet je nog hoe lang je cyclus duurde voordat je de pil gebruikte? Kan iets zeggen over hoe het nu zou lopen. Hoewel dat ook niet bij iedereen zo is.
Als je gemerkt hebt waneer je ovuleerde kun je ervan uit gaan dat je twee werken later ongesteld wordt.

Zelf ben ik niet zo'n hele snelle met testen (ik lees soms dat vrouwen al voor hun NOD testen). Misschien helpt het om een datum in je hoofd te nemen waarop je gaat testen en het proberen zo lang te rekken. Bijv. vijf of zes weken na je laatste menstruatie.

Succes ermee.
Juup

voor zover ik me nog kan herinneren had ik altijd voor ik de pil slikte een regelmatige cyclus. Wel heel heftig...vandaar de pil.
Was vanochtend weer goed misselijk. Maar ik probeer er niet op te hopen. Zou wel heel bizar zijn in de eerste ronde. Ik kan nauwelijks wachten tot volgend weekend....dan weet ik hopelijk meer. Wat duren die twee weken dan lang zeg.....

Terug
Bovenaan