Symptonen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Is er misschien enige duidelijkheid vanaf wanneer je zwangerschapskwaaltjes kunt krijgen? Heb al op het forum zitten spitten, maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Ik zit nu ongeveer 1 week voor mijn NOD en voel me sinds gisteren misselijk, gevoelige buik,  vollere borsten, moe en nog een paar van die verschijnselen.
Het liefst zou ik vandaag een test doen, maar de kans is denk bijna 100% dat deze dan negatief is. Ik durf er eigenlijk ook niet op te hopen aangezien we al in ronde 22 zitten.
Heb onlangs maar eens contact opgenomen met de HA en we worden doorverwezen naar de gyn, maar het zou natuurlijk super zijn als dat nu niet nodig is.
Wie kan mij helpen??

Thanxxx

Hoi Debke,

2 weken geleden heb ik de zelfde vraag hier gesteld. Ook ik had last van de symptomen die jij op noemt. Ik kon niet wachten op mijn nod dus heb ik vroeg tijdig een zwangerschapstest gedaan, die was negatief. Werd wel een paar dagen later ongesteld. Helaas.
Ben toen de volgende info tegen gekomen: Het HCG hormoon, dat is het hormoon dat laat zien dat je zwanger bent, is eigenlijk pas meetbaar op z'n vroegst 14 dagen na de bevruchting. Dus vanaf je nod. Het kan echter ook zo zijn dat er op die dag nog te weinig meetbaar is, Eigenlijk is het beter nog een paar dagen te wachten na je nod.
De zwangerschapskwaaltjes kun je wel al hebben voor die tijd, maar onthoud dat de meeste bevruchtingen niet leiden tot een zwangerschap. Veel bevruchtingen gaan toch nog verloren in die 2 weken tijd. Het is geloof ik zelfs 90 %.
Ik wil niet je hoop de grond in boren, maar wacht toch maar even tot je nod voor je gaat testen.

Liefs,

Hoi Debke,

Ik heb net afgelopen zondag positief getest. Ik ben aan de clomid en had twee mooi groeiende eitjes. Ik heb normaal direct na mijn   eisprong last van mijn (.)(.) maar nu deze keer dus niks. Ik kwam voor een echo bij de gyn om te kijken of mijn eitje weg was en toen zei hij dat er een eitje was met een scheidingswandje en dat het mogelijk kon zijn dat daar wat gebeurt was maar niks was zeker. Dit was een week voor mijn NOD.
Ik had ook een vaginaleschimmelinfectie die ik nog nooit eerder heb gehad. Af en toe was en ben ik nog steeds wat misselijk. Niet iedereen is hetzelfde. Er zijn genoeg meiden die helemaal nergens last van hebben.

Succes meid en hopelijk ook voor jou een positieve test.

Groetjes Russell

Ik had  toen ik zwanger was van mijn dochter wel dirct overal last van, voornamelijk buikpijn en raar gevoel in mijn maag. Maarja dat kan je ook hebben als je ongesteld wordt natuurlijk...  Het is gewoon afwachten denk ik.

Hi Debke,

heb gelezen dat je een week na de bevruchting al kunt voelen dat je zwanger bent. Ikzelf had 10 dagen na mn eisprong de eerste kwaaltjes: buikpijn, gevoelige en jeukende borsten, moodswings etc.
Spanned hoor. Binnenkort even testen?

gr Jannie!

Hé meiden,

De symptonen die ik had, waren vals alarm. Wat kan je lichaam je toch voor de gek houden.
Ik ben gisteren namelijk  ongesteld geworden terwijl mijn NOD pas as woensdag zou zijn.
Normaal gesproken heb ik echt een heel regelmatige cyclus.
Helaas!

Terug
Bovenaan