Syndroom van Tietze

<p>Hoi!</p><p>Zijn hier ook vrouwen met syndroom van tietze? Vorige zwangerschap had ik het ook, na de bevalling was het gelijk over. Nu 23 weken zwanger en het is weer begonnen. Hebben jullie tips? Is het handig om naar de fysio te gaan? Ga al wel naar de chiropracter, maar die kan tegen specifiek tietze niet zo heel veel doen. </p><p>Ben benieuwd!</p>

[quote quote=10323678]Hoi, ja zou zeker naar de fysio gaan. Die kan het goed mobiliseren en oefeningen geven!!! Zodat het direct wat verlicht.[/quote]
Syndroom van Tietze heeft weinig met mobiliseren te maken maar meer met irritaties/ontstekingen. 

Zelf te horen gekregen dat ik Tietze heb nadat ik op de spoed terecht kwam met een vermoeden tot hartaanval. De pijn kan enorm beangstigend zijn! Je kunt er ook vrij weinig aan doen. Ik weet zelf welke dingen/bewegingen het bij mij kan triggeren (bijv. langer dan 10 min aan een stuk strijken), dat kan al helpen. 

Voorheen gebruikte ik pijnstillers die ook ontstekingsremmend waren. Tijdens de zwangerschap niet meer. Probeer gewoon op te letten dat ik niet te lang dezelfde bewegingen blijf maken ?

Hi,  Helaas ben ik ook zo'n pechvogel bij mij begon het met 16 weken. Ben nu inmiddels 36. Het is echt een hel en je zult zeker snappen wat ik bedoel, machteloos ben je word en werd van het kastje naar de muur gestuurd en dat is ook letterlijk zo bij zo'n aanval je weet dan niet waar je het moet zoeken. Ben zelf bij een osteopaat geweest een paar keer maar ik heb er geen baat bij. De bevalling daar zit ik zelf niet tegen op maar als ik tijdens dat proces een aanval ga krijgen dan weet ik echt niet hoe dat zal gaan verlopen. Ik las dat dit je 2de zwangerschap is, hoe ben je de 1ste doorgekomen? Ik denk persoonlijk na mijn ervaring dat therapie niet helpt.  Ze hebben voor me wel pijnstilling voorgeschreven liggen vanuit het ziekenhuis maar dat is niet veilig voor het kindje dus je begrijpt dat ik dat niet ga nemen, aangezien ze me op het hart gedrukt hebben dat tietze zelf geen schade oplevert voor de kleine. Ik gun het je absoluut niet maar ben verrast te lezen niet de enige te zijn want het is zo zeldzaam. Liefs...  

Terug
Bovenaan