Hallo allemaal, mijn zoontje is bijna 2 en ben vandaag bij het consultatiebureau geweest. Eigenlijk was alles goed, behalve (volgens de jeugdverpleegkundige) de taal. Mijn zoontje kan zo'n 6 a 7 woorden zeggen en nog een aantal "woorden" waarvan ik begrijp wat ze betekenen, maar wat dus nog niet echt een woord is. Hij doet de dierengeluiden na, doet kleine opdrachtjes, wijst alles goed aan in de boekjes en snapt heel goed wat wij zeggen. Ik praat de hele dag tegen hem, lees veel voor en wanneer hij iets zegt (of poging tot) dan zeg ik het juiste woord erbij. Toch moet ik over 3 maanden terugkomen en ondertussen een lijst invullen van welke woorden hij kan zeggen, ik vind dit eigenlijk zelf niet nodig. Ik maakte mij totaal geen zorgen over zijn ontwikkeling, maar merk dat het me nu toch een beetje dwarszit en dat ik er onzeker van word. Ik ben mij er heel goed van bewust dat elk kindje zich op zijn/haar tempo ontwikkelt, maar ik heb nu het idee gekregen dat mijn zoontje dus een beetje achterloopt qua taalontwikkeling. Ik weet ook niet zo heel goed wat ik nu met dit bericht wil, denk gewoon een beetje van me afschrijven en wat op zoek naar herkenning.