taart eerste verjaardag

Hoi allemaal!

Onze zoon wordt binnenkort één jaar. We willen dan ook een taart kopen, maar twijfelen of we hem dan ook een   (klein) stukje moeten geven. Tot nu toe heeft hij alleen nog maar peperkoek of Bambixkoekjes gegeten, maar een stukje taart is natuurlijk veel zwaarder, ook al is het maar een klein stukje.
Ik had gedacht om zelf iets lekker voor hem te maken.
Een bodempje van cake, met kwark en  schijfjes banaan op of zo.
Hoe doen jullie dat?

groetjes van Iejoor

Hoi Iejoor,

ik heb voor ons mannetje een heerlijke kwarktaart (aardbeien) gemaakt. De bodemmix uit het pak heb ik vervangen door liga (1 heel pak liga verkruimelen: dit is genoeg voor een taartbodem). Hij heeft er van gesmuld!  Je zou eventueel de slagroom kunnen vervangen door vruchtensap. Ik heb bij de Blokker een mini taartvorm gehaald: dat zag er zó leuk uit met dat ene kaarsje! Daarnaast heb ik van die papieren vormpjes voor minicakejes gevuld met de mix: krijg je leuke mini-gebakjes (kun je in een siliconen of metalen vorm doen, of gewoon in een koffiekopje (eerst een laagje huishoudfolie erin: dan haal je ze er na het opstijven gemakkelijk weer uit).
Onze zoon snoept ook nog niet, maar die eerste verjaardag moet dat toch zeker kunnen. Hij heeft ervan genoten (en wij ook).

Alvast heel veel plezier! Marijon

Wij wilden ook liever geen taart geven, aangezien onze dochter alleen maar dingen zonder toegevoegde suikers krijgt. Uiteindelijk toch besloten om haar een piepklein stukje te geven. Ze vond het helemaal niets (ze bleek later ook niet lekker te zijn). Heeft ook alleen een heel klein hapje van de cake op. Een klein hapje zal niet zo'n verschil maken, alhoewel het recept van hierboven wel erg lekker klinkt als alternatief ! Succes en vooral veel plezier.

Hoi Marijon!

Ik denk dat ik jouw recept ga uitproberen! Het klinkt erg lekker, en ons zoontje is dol op kwark!
Even een vraagje... je schrijft dat je de slagroom kan vervangen door vruchtensap. Bedoel je daarmee de slagroom die je onder de kwark mixt? Of de slagroom die je achteraf op de kwarktaart doet?

In ieder geval bedankt voor het recept!

groetjes van Iejoor

Hoi Iejoor,

dat idee van de Liga-bodem heb ik van een andere moeder overgenomen en het werkte goed (beter goed ovegenomen, dan zelf slecht bedacht zeg ik maar ).
De mini-taartjes heb ik wel zelf verzonnen. Door eerst wat huishoudfolie in een kopje of vorm te doen en dan pas het papieren taartvormpje, kun je na het opstijven de taartjes gemakkelijk weer uit het kopje halen. Beetje ligabodem erin en aandrukken, kwarkmix erop en opstijven in de koelkast. Wat niet opgaat, kun je gemakkelijk invriezen voor een andere keer.

Op de verpakking van de kwarktaartmix (Oetker) staat o.a.: voor een lichtere kwarktaart, vervang de slagroom voor in taart door vruchtensap. En i.p.v. een kwarktaart kun je ook een yoghurttaart maken.
Ik heb voor onze taart slagroom gebruikt van MinusL: daar zit nauwelijks lactose in (kan ons mannetje nog niet zo goed tegen).

Alvast heel veel 'bak'plezier!   Marijon

Hoi,

Mijn dochtertje Julia is gisteren 1 jaar geworden en ik heb zelf een slagroom/m&m's taart gemaakt.

Had een taartbodem/cake (die al in drie lagen was gesneden) gekocht, zelf slagroom geklopt en op de onderste laag jam en slagroom gesmeerd. Middelste laag slagroom en bovenop de taart en eromheen slagroom. ( jaaa, lekker calorie arm...) Op de taart met kleine m&m's de naam Julia en 1 gemaakt.

Julia heeft een klein stukje gegeten (voornamelijk van de cake) en haar grote broers van 6 en 8 jaar hebben lekker de m&m's opgegeten, want daar is ze te klein voor.
Ze zat na het kaarsje uitblazen lekker met d'r handen in de taart, vond het wel wat vreemd. Maar ze liet het zich goed smaken.
Ben zelf van mening dat een beetje zoetigheid op zijn tijd geen kwaad kan, zolang het niet dagelijks is. En zoveel heeft ze ook niet gegeten, een paar hapjes.

Geen idee hoe ik hier een foto in moet voegen, anders had ik de foto van de taart erbij gedaan.

Groetjes Renata.

mijn dochtertje is 13 nov 1 jaar geworden en we hebben een slagroom taart gekocht ze vond de taart niet lekker maar vond het wel fijn om met haar vingertjes in te zitten.

Terug
Bovenaan