Taartrecepten

Hey meiden,
Ik wilde zelf een aantal taarten gaan bakken voor de verjaardag van mijn man. Alleen heb ik geen recepten...
Dus als jullie recepten hebben liggen zouden jullie die dan willen plaatsen ?
Heb ik volgende week weer wat te doen !!

Groetjes

Ja hoor, genoeg.
Ga naar de winkel, kijk even in het Dr Oetker vak. Meestal een beetje water, boter en een ei erbij en je hebt de heeeerlijkste taarten! (haha, ben van de luie, dat wist je al toch?)

De Monchou taart is heel erg aan te raden. Daar moet je even een blikje vlaai-vulling bij kopen. Bij voorkeur kersen. Die doe je erop als ie in de koelkaast opgestijfd is.
WHAAAAA JAMMIE! !!

Appeltaart met amandelspijs op de bodem is ook super lekker! Amandelspijs koop je gewoon in een pakje, dat leg je op de bodem ....

Eet smakelijk alvast!
Liefs Nelleke

Ha Jolanda,

Ik ben een fanatiek taartenbakster, dus roep maar wat je wilt.
Zelf maak ik vaak een appelplaat (een bakplaat vol met appeltaart), lekker makkelijk en je hebt in één keer heel veel!
Als er wat minder mensen komen maak ik altijd een appeltaart met vlechtwerk (uit een springvorm).
Verder maak ik ook vaak een kwarktaart (uit een pak van dr. Oetker volgens mij).
Verder hier favoriet: kokostaart, boterkoek (al of niet met kokos), brownies etc.

Mocht je ergens een recept van willen hebben, roep maar, dan zal ik het voor je overtikken.

Groetjes
Geeske.

Bericht was ook niet voor mij, maar idd die appelplaat....

Geeske, kun je het recept hier neerzetten, dan ga ik 'm ook een keer proberen.
Alvast bedankt!

Ellen mv Julian

Ik zal Geeske even ontlasten :
Hier is het recept van de appeltaart !!!

Appelplaat
Benodigdheden:
2 kg goudreinetten (of andere zure stevige appels afhankelijk van het seizoen)
500 gr zelfrijzend bakmeel
400 gr margarine
400 gr bruine basterdsuiker
140 gr havermout
4 zakjes vanillesuiker
2 zakjes rozijnen (à 250 gram)
werkwijze
1. zelfrijzend bakmeel, bruine basterdsuiker en havermout goed mengen.
2. boter smelten en toevoegen (goed vermengen met een lepel)
3. appels schillen en raspen met een grove rasp en vermengen met de rozijnen en de vanille suiker
4. 2/3 van het deeg op het bakblik uitspreiden
5. appelmengsel eroverheen verspreiden
6. 1/3 van het deeg eroverheen raspen
7. 1 uur en 1 kwartier in de oven op 180 °C
Eet smakelijk

Veel plezier met bakken dames ! Ik ga hem donderdagavond of vrijdagochtend maken !

Groetjes Jolanda

Terug
Bovenaan