tabletjes voor rijping van de baarmoedermond?

Iemand welleens gehoord van Caulophyllum thalictroides D6 van VSM?
Deze tabletjes bevorderen de rijping van de baarmoedermond aan het einde van je zwangerschap wordt gezegd.

Hier heb ik wat gevonden van de werking en wat het doet, (site van een verloskundige)

Sinds het voorjaar van 1999 heb ik ervaring met zwangeren die ik vanaf 37 weken homeopathische tabletjes laat gebruiken. Omdat er geen bijsluiter bij de druppeltjes of tabletjes zit, hierbij wat meer informatie voor zwangeren die van plan zijn ze te gebruiken. Het gaat om Caulophyllum thalictroides tabletjes van VSM dosis D6. Dosering: drie maal daags twee tabletjes onder de tong laten oplossen. Inname: een half uur voor de maaltijd innemen. De tabletjes zolang mogelijk in de mond houden om opname via het mondslijmvlies te bevorderen. Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, ik ben altijd wat huiverig voordat soort dingen...

Liefs, Nicole (morgen 37 weken!)

Zegt me helemaal niks. Om dat nu op eigen houtje te proberen...Lijkt me ook niet ongevaarlijk ook al is het dan homeopatisch. Het kindje komt toch in principe als het er klaar voor is...

ik las het ook net op babybytes!
ik vind het wel de moeite waard om te proberen.heb goede ervaring met VSM producten,dus why not!
ik hoop natuurlijk heel hard dat ik nog uit mezelf ga bevallen! mschien geeft dat net het laatste zetje!
en het is homeopatisch!
ik ga er eens achteraan ;-)

Liefs Kim 37,4wkn

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap geprobeerd. je had het ook in druppel vorm. Toen ook met de vk erover gehad en die gaf mij die naam indd door. Helaas heeft het geen effect bij mij gehad. Het enige wat ik er van kreeg was dat ik erge buikkrampen kreeg en aan de diaree kwam. Ik ging me heel naar ervan voelen en ben er toen ook mee gestopt. Kreeg alleen maar voorweeën die verder niks deden.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen om te kijken hoe het bevalt, maar ik ga het nu zeker weten niet weer doen!!!! Wel zou ik het in overleg met je vk doen.

Liefs marielle

ik heb net met de huisarts gebeld,hij raade het mij af omdat het toch kort dag voor mij wordt en omdat ik al zoveel voorweeen heb zou ik het alleen maar erger kunnen maken! ik wordt toch ergens volgende week ingeleid dus dat zou niet meer helpen!

Net mijn verloskundige gebeld en die zegt: Baat t niet dan schaad t niet.

Ik heb dus net de druppel variant besteld, die ik als het goed is morgen binnen krijg. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Nou nicole, ik ben benieuwd of het gaat helpen voor je. Misschien is het net een laatste zetje. Ik doe het echt niet weer, want oh wat ben ik me naar ervan gaan voelen. Ik wacht wel gewoon af totdat ons kleintje komt. Succes meid en hopelijk werkt het wel bij jou.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan